شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی سانگ L
شروع پیش‌فروش شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی

بی‌وای‌وی دیروز اعلام کرد که فروش مدل جدید سانگ L (Song L) به زودی آغاز خواهد شد. پیش‌فروش این خودرو از تاریخ ۳۱ اکتبر شروع می‌شود و نسخه استاندارد آن، ۳۴ هزار و ۱۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

بی‌وای‌دی سانگ L که در دو نسخه تک و دو موتوره در دسترس است، بر اساس سازه e-Platform 3.0 ساخته شده و مجهز به فناوری باتری CTB (سلول به بدنه) و همچنین، سیستم تعلیق DiSus است. همانند آخرین محصولاتی که بر اساس زبان طراحی «چهره اژدها» ساخته شده‌اند، جلوی این مدل نیز از عناصر آشنایی مثل «دندان اژدها» بهره می‌برد. یک بال الکتریکی نیز در انتهای خودرو مشاهده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو می‌توان به رینگ‌های ستاره‌مانند، درهای بدون قاب و دستگیره‌های پنهان در اشاره کرد.

فضای داخلی بی‌وای‌دی سانگ ال منقش به تودوزی خاکستری تیره با رگه‌های سبز روشن است و در آن از جنس چرم جیر استفاده شده است. پنل ابزار ۱۰.۲۵ اینچی تمام LCD، صفحه ۱۵.۶ اینچی کنترل مرکزی و همچنین یک AR-HUD ۵۰ اینچی نیز در داخل خودرو دیده می‌شود. در این مدل از آخرین نسخه‌های سیستم عامل بی‌وای‌دی با نام DiLink و همچنین، سیستم کمک‌رسان رانندگی پیشرفته DiPilot استفاده شده است. این سیستم‌ها بیش از ۳۰ کارکرد و گزینه مختلف را در اختیار راننده می‌گذارند که در آن‌ها از سیستم تشخیص خستگی راننده تا پارک اتوماتیک دیده می‌شود.

 



کنسول مرکزی دو جای نگه‌داری فنجان، یک پد شارژ بدون سیم ۵۰ وات و یک تعویض‌دنده کریستالی دارد. بخش پایینی کنسول نیز با هدف افزایش فضای نگه‌داری وسایل، کمی توخالی است. ظرفیت سرنشین‌های خودرو در صندلی‌های چرم و جیر به پنج نفر می‌رسد. علاوه بر این، صندلی‌های جلو از ویژگی‌هایی مثل تنظیمات الکترونیکی و پشتیبانی از سیستم‌های گرمایش و سرمایش بهره می‌برد.

بی‌وای‌دی سانگ L تک‌موتوره در دو نسخه ۱۵۰ و ۲۳۰ کیلوواتی در دسترس است. توان تولیدی نسخه دو موتوره نیز به ۳۸۰ کیلووات می‌رسد. حداکثر سرعت نیز ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم نیازمند ۴.۳ ثانیه است. مشتریان در بخش باتری نیز دو گزینه با ظرفیت مسافت‌هایی بین ۵۵۰ تا ۶۶۲ کیلومتر را دارند.

نظر دهید


در همین زمینه