شبکه‌های اجتماعی

جیلی به دنبال سرمایه‌گذاری در استون‌مارتین است

عطش سیری ناپذیر جیلی

بنابر گزارش های منتشر شده در رسانه ها، به نظر می‌رسد که جیلی در حال مذاکره با استون‌مارتین برای سرمایه‌گذاری در این شرکت است.

 شرکت خودروسازی استون مارتین با نگرانی خود بابت کاهش سوددهی شرکت، در حال مذاکره با سرمایه گذاران بالقوه است و ظاهرا یکی از این سرمایه گذاران احتمالی، شرکت جیلی خواهد بود که فعلا در حال مذاکره با طرف بریتانیایی خود است.

 

طبق گزارش های منتشر شده در روزنامه فایننشال تایمز، شرکت خودروسازی چینی جیلی علاقه‌مند است تا سهم خودروساز انگلستانی استون‌مارتین را بدست آورد و قبلا نیز با مدیر و سرمایه گذاران این خودروساز بریتانیایی در تماس بوده است. حال باتوجه به صحبت های اخیر استون‌مارتین در رابطه با کاهش سوددهی این شرکت به دلیل ضعف بازارهای اروپایی در سال ۲۰۱۹ میلادی، به نظر می رسد که این خودروساز بریتانیایی هم راضی به جذب سرمایه گذاران خارجی شده باشد تا بتواند کاهش سوددهی خود را جبران کرده و همچنین به پیشرفت خود کمک کند.

یکی از امیدهای شرکت خودروسازی استون‌مارتین، راه اندازی شاسی بلند جدید این شرکت یعنی DBX خواهد بود و پیش از این هم اعلام کرده بود که در حال حاضر بیشتر از ۱۸۰۰ سفارش برای این خودروی شاسی بلند دریافت کرده است و می تواند به رشد این شرکت و افزایش سوددهی آن کمک کند. این درحالیست که

 

مدیرعامل استون مارتین انتظار دارد به صورت سالیانه بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ خودروی شاسی بلند DBX به مشتریان خود عرضه کند. با این حال سوددهی استون مارتین تا قبل از عرضه این شاسی بلند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و همین موضوع باعث شده تا ارزش سهام این خودروساز بریتانیایی نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا کند و آنان را به فکر شراکت با خودروسازان دیگر و جذب سرمایه گذاران جدید بیاندازد.

به عبارتی دقیق تر، ارزش سهام کلی استون مارتین در حال حاضر به کمی بیش از ۱ میلیارد پوند کاهش پیدا کرده است، این درحالی است که در سال ۲۰۱۸ میلادی مجموع ارزش سهام آن به چیزی حدود ۴.۳ میلیارد پوند می‌رسید و ریزش شدید آن زنگ خطری برای استون‌مارتین و سهامداران این شرکت به صدا درآورده است، حال استون‌مارتین در تلاش است تا با جذب سرمایه گذاران جدید و شراکت با خودروسازان بزرگ جهانی، خود را از شرایط کنونی نجات دهد.

 شرکت خودروسازی جیلی مالک خودروسازان نام آشنا و بزرگی همچون ولوو، پولستار، شرکت تاکسی های لندن، پروتون، لوتوس، Lync & Co و برخی شرکت های بزرگ دیگر است که می تواند شریکی ارزشمند برای استون مارتین قلمداد شود.

 

منبع: پرشین خودرو

نظر دهید


در همین زمینه