شبکه‌های اجتماعی

بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟

رنج‌روور به دنبال تغییر پلت‌فرم

 نسل فعلی رنج‌روور با تریم SV Autobiogrophy با پیشرانه V8 سوپرشارژر و با 2,606 کیلوگرم وزن، یکی از سنگین‌وزن‌ترین شاسی‌بلندهای این کلاس محصوب می‌شود و تازه این قبل از اضافه شدن آپشن‌ها و لوازم جانبی است. برای مقایسه می‌توانید در نظر بگیرید که بنتلی بنتایگا با پیشرانه عظیم W12، از این رنج‌روور 166 کیلوگرم سبک‌تر است!

امروزه آلایندگی‌ و مصرف سوخت خودروها به یکی از مهم‌ترین مباحث در این صنعت بدل شده و یکی از اصلی‌ترین راه‌کارها برای رسیدن به حد مطلوب در این زمینه، کاهش وزن خودرو است. از طرفی وزن تاثیر مستقیمی در قدرت مانور، فرمان‌پذیری و عملکرد خودرو داشته و وزن بالا در اکثر موارد ویژگی مطلوبی نیست. رنج‌روور نیز برای برطرف کردن این مشکل در محصول لوکس و بزرگ خود از پلت‌فرم جدیدی در آینده استفاده خواهد کرد. این پلتفرم کاملا جدید که Modular Longitudinal Architrcture یا به اختصار MLA خوانده می‌شود، در دهه آینده دربرگیرنده مدل‌های بسیاری از جگوار و لندروور خواهد بود. به دلیل ماژولار بودن این پلت‌فرم، از مدل‌های کوچکی مانند XE تا محصولاتی به بزرگی رنج‌روور را می‌تواند شامل شود.
هنوز مشخص نیست که استفاده از این پلت‌فرم جدید چه مقدار از وزن رنج‌روور را کاهش خواهد داد، اما بر اساس گزارش سایت اتوکار، محصولاتی که بر پایه این پلت‌فرم تولید شوند در مقایسه با پلت‌فرم D7u که در برگیرنده نسل فعلی محصولات رنج‌روور است، بسیار سبک‌تر خواهند بود. این نشریه بریتانیایی همچنین اشاره می‌کند مدل جدید با همان ابعاد قبلی خواهد بود در حالی که طراحی و ظاهر متفاوتی را به نمایش می‌گذارد.
تغییر و تحول‌ها تنها به ظاهر و وزن خودرو  منحصر نخواهد شد بلکه طراحی داخلی آن نیز متحول شده و از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی Touch Pro Duo که پیش‌تر در رنج‌روور ولار شاهد آن بودیم، سود خواهد برد. همچنین رنج‌روورهای جدید از تنظیمات هوشمند جگوار E-Pace نیز بهره می‌برند به این ترتیب که هوش مصنوعی خودرو عادت‌های راننده را ثبت کرده و تنظیمات مربوط به سیستم تهویه، صندلی و آینه‌ها را به صورت خودکار پیش‌بینی می‌کند.
وزن کم‌‎تر این اجازه را به رنج‌روور خواهد داد تا در ارتباط با سیستم‌های هیبریدی، فناوری‌های بیشتری را در محصولاتش تعبیه کند و محصولات هیبریدی خود را توسعه دهد. تولید مدل‌های تمام‌الکتریکی نیز در برنامه این شرکت خواهد بود. از آن جا که نگرانی‌ها در مورد پیشرانه‌های احتراقی در حال افزایش است، رنج‌روور در محصولات بعدی خود از نمونه‌های اصلاح‌شده شش سیلندر خطی بنزینی و دیزلی استفاده خواهد کرد. برخی از این پیشرانه‌ها در کنار فناوری mild hybrid  قرار خواهند گرفت تا مصرف سوخت و آلایندگی آن‌ها به حداقل ممکن کاهش یابد.
نکته قابل توجه در مورد محصولات رنج‌روور آن است که با وجود تمام این تغییرات جدید، هیچ تاثیر منفی بر عملکرد متمایز آن‌ها در مسیرهای ناهموار و آف‌رودی نخواهد داشت. لندروور قابلیت‌های آف‌رودی محصولات رنج‌روور را از آن‌جا که معتقد است این موضوع اصلی‎ترین مزیت این شرکت نسبت به سایر رقبای این سگمنت محسوب می‌شود، بدون عیب و نقص حفظ خواهد کرد.
اگر گزارش‌های رسیده صحیح باشند، نسل پنجم رنج‌روور بر اساس پلت‌فرم جدید در سال 2021 زمانی به بازار عرضه خواهد شد که رقبای تازه نفس آلمانی این خودرو یعنی آئودی Q9 و ب‌ام‌و X8 نیز به دنبال سهمی از بازار هستند.

نظر دهید


در همین زمینه