شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - یانگ‌وانگ U9
با قدرت خیره‌کننده اما وزن بالا

بی‌وای‌دی بالاخره جزییات فنی نسخه تولیدی ابرخودروی خود یعنی مدل BYD YangWang U9 را منتشر کرد. علاقه‌مندان بی‌وای‌دی با مطالعه این مشخصات به وجد آمده‌اند چون اکنون مشخص شده که یانگ‌وانگ U9 حتی از گزارشات پیشین و آن‌چه که انتظار می‌رفت هم قوی‌تر است.

رونمایی رسمی از بی‌وای‌دی یانگ‌وانگ U9 در ژانویه انجام شد و اخیرا هم تصاویری از تست‌های آن در یک پیست مسابقه منتشر شده بود. همانند اکثر ابرخودروها، یانگ‌وانگ U9 نیز با طول ۴۹۶۶ میلی‌متر، عرض ۲۰۲۹ میلی‌متر و ارتفاع ۱۲۹۵ میلی‌متر مدلی بزرگ محسوب می‌شود. فاصله بین محورهای آن نیز به ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد. این فاصله بین‌محوری شاید حتی کمی بیش از اندازه بزرگ باشد اما برای جا دادن بسته باتری بزرگ ۱۰۰ کیلووات ساعتی آن بین محورها کاملا ضروری به نظر می‌رسد. این بسته توسط شرکت FinDreams که یکی از زیرمجموعه‌های بی‌وای‌دی است، تامین می‌شود.

چهار پیشرانه الکتریکی که هر کدام ۳۲۲ اسب‌بخار تولید می‌کند، مسئول تغذیه بی‌وای‌دی یانگ‌وانگ U9 هستند. قدرت خروجی ترکیبی خودرو به رقم سرسام‌آور ۱۲۸۷ اسب‌بخار می‌رسد که از قدرت موردانتظار اولیه که ۱۱۰۰ اسب‌بخار بود نیز بیشتر است. البته در برابر این قدرت بالا،‌ باید به این نکته نیز توجه کرد که وزن خالص خودرو به ۲ هزار و ۴۷۵ کیلوگرم می‌رسد که بسیار بیشتر از وزن یک ابرخودرو با پیشرانه تنفس‌طبیعی است و حتی از مدلی مثل ریماک نورا نیز ۱۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر است.

بی‌وای‌دی می‌گوید که یانگ‌وانگ U9 برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر به فقط ۲ ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن هم به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ادعای دیگر بی‌وای‌دی این است که خودرو با یک بار شارژ، می‌تواند مسافتی برابر با ۷۰۰ کیلومتر را بپیماید.

 

 



با وجود این آمار و ارقام تحسین‌برانگیز، منحصربه‌فردترین ویژگی بی‌وای‌دی یانگ‌وانگ U9 سیستم تعلیق مخصوص آن است. بی‌وای‌دی نام این سیستم را Disus-X گذاشته و می‌گوید که این سیستم توانایی تامین کنترل حرکتی به شکل عمودی، کناری و طولی را دارد و این کار را از طریق سیستم‌های Damping Body Control، سیستم کنترل هوشمند هیدرولیک بدنه و سیستم کنترل هوشمند هوای بدنه انجام می‌دهد. بی‌وای‌دی می‌گوید مجموع عملکرد این سیستم‌ها به سیستم تعلیق اجازه می‌دهد که روی ۳ چرخ هم حرکت کند.

حضور فناوری‌ها و سیستم‌های پیشرفته مختلف در کنار قدرت و سرعت مثال‌زدنی ممکن است این شک را به وجود بیاورد که بی‌وای‌دی یانگ‌وانگ U9 با قیمت بسیار بالایی عرضه شود. اما همانند تمام مدل‌های بی‌وای‌دی، این خودرو نیز بر اساس استانداردهای ابرخودروها،‌ همچنان «در دسترس و ارزان‌قیمت» خواهد بود. گفته شده که برچسب قیمت این ابرخودرو چیزی نزدیک به ۱ میلیون یوآن (۱۴۰ هزار دلار) است.

نظر دهید


در همین زمینه