شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بیوک الکترا ال
رونمایی از دو کانسپت جدید الکتریکی در پکن

بیوک دو مدل مفهومی جدید و الکتریکی برای نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ آماده کرده است. این دو کانسپت که Electra-L و Electra-LT نام دارند، سوار بر پلتفرم التیوم (Ultium) هستند و احتمالا، پیش‌نمایش مدل‌های جدید الکتریکی زیرمجموعه جنرال‌موتورز برای چین محسوب می‌شوند.


بیوک الکترا پیشروی مسیر جدید برای چین است؟

اگرچه زمانی فروش محصولات برند بیوک در چین شدیدا بالا بود و خودروهای این برند فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کردند، اما وضعیت این روزهای جنرال‌موتورز در چین اصلا خوشایند نیست. عمده فروش برند در چین وابسته به جوینت‌ونچر SAIC-Wuling است و مدل‌های بیوک، شورولت و کادیلاک دیگر به مذاق مشتریان چینی خوش نمی‌آیند. این تغییر سلیقه مخصوصا در شهرهای بزرگ‌تر و توسعه‌یافته چین که تمایل شدیدتری به خودروهای انرژی جدید در آن‌ها وجود دارد بیشتر دیده می‌شود. تا به امروز، جنرال‌موتورز موفق به معرفی و عرضه یک مدل الکتریکی جذاب، قدرتمند و رقابتی برای چین نشده است.

کانسپت‌های الکترا دقیقا با همین هدف تولید شده‌اند. جوینت‌ونچر سایک-جی‌ام و مرکز تحقیقات فنی آن کار طراحی این دو کانسپت را بر عهده داشته و البته، منابع و کمک‌هایی هم از دفتر مرکزی جنرال‌موتورز به آن شده تا بهترین مسیر ممکن برای محصولات الکتریکی بیوک در آینده ترسیم شود.

کانسپت بیوک الکترا-L طول ۵۰۳۶ میلی‌متر و فاصله بین‌محوری ۳۰۰۰ میلی‌متر دارد و شبیه به یک سدان فست‌بک به نظر می‌رسد. این کانسپت فاصله کمی با تولید انبوه دارد و انتظار می‌رود که در دیرترین حالت ممکن، نسخه تولیدی آن برای نمایشگاه شانگهای در سال آینده آماده شود. دوربین‌های کناری به جای آینه، درهای بدون فریم و فضای داخلی ساده و مینی‌مالیستی از ویژگی‌های این مدل عنوان شده است. سیستم هوشمند eConnect که مدیریت بخش‌هایی از اتاقک را بر عهده دارد توسط هوش مصنوعی تقویت شده و از اتصال با هفت صفحه نمایشگر پشتیبانی می‌کند. دستیار مجازی و سیستم پخش‌کننده عطر و رایحه نیز توسط هوش مصنوعی مدیریت می‌شود!

 



دیگر کانسپت بیوک یعنی مدل الکترا-LT یک شوتینگ بریک با جعبه سقفی است که احتمالا فاصله بیشتری با تولید انبوه دارد. این مدل تا نزدیکی ستون C، شباهت زیادی به کانسپت دیگر دارد و از آن جا است که معدود تفاوت‌های آن شروع می‌شود. تصویری از فضای داخلی این مدل منتشر نشده اما بیوک مدعی است که فناوری‌های قابل توجهی در اتاقک آن به کار گرفته شده است.

محبوبیت مدل‌های شوتینگ بریک الکتریکی نیز در چین رو به افزایش است و بیوک می‌تواند با معرفی هر چه سریع‌تر نسخه‌های تولیدی هر دو مدل، بخشی از سهم بازار خودروهای الکتریکی چین را به دست بیاورد.

نظر دهید


در همین زمینه