شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کادیلاک اپتیک ۲۰۲۵
به عنوان مدل پایه کراس‌اوور الکتریکی

خانواده محصولات الکتریکی کادیلاک در حال شکل گرفتن است. آن‌ها این بار، مدل Optiq را به عنوان محصول پایه این خانواده معرفی کرده‌اند. اپتیک که قرار است در خط تولید پایین‌تر از مدل Lyriq قرار بگیرد، یک کراس‌اوور کوچک است که با وعده ترکیب داینامیک‌های رانندگی با جذابیت جهانی معرفی شده است. کادیلاک اطلاعات چندانی از این مدل منتشر نکرده اما وعده جزییات بیشتر در سال آینده را داده است. با این حال، با نگاهی گذرا به تصاویر هم می‌توان متوجه شد که این کراس‌اوور، یک جلوپنجره نسبتا کوچک با چراغ‌های عمودی دارد.

طراحی دورنگ اپتیک ۲۰۲۵ در عقب و انتهای آن نیز ادامه یافته است. ستون‌های A مشکی‌رنگ را می‌بینیم که راه خود را به سقف هم‌رنگ پیدا کرده‌اند. چرخ‌های ۲۱ اینچی با تایرهای Pilot Sport 4 SUV میشلن نیز در تصاویر منتشرشده خودنمایی می‌کنند. پورت شارژ با نشان کادیلاک در فندر جلو نیز دیده می‌شود. پشت خودرو در مجموع، طراحی ساده‌تری دارد اما چراغ‌های از هم جدا‌شده همانند آن‌چه که در Escalade IQ هم دیده بودیم، در این مدل حضور دارند.

AutomobileFa Cadillac Optiq 2025 14020830 2

اگرچه کادیلاک از انتشار اطلاعات بیشتر خودداری کرده است،‌ اما وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین جزییات بیشتری مربوط به این کراس‌اوور الکتریکی را منتشر کرده است. به طور خاص، آن‌ها از ابعاد این مدل رونمایی کرده‌اند. طول اپتیک ۲۰۲۵ به ۴۸۲۱ میلی‌متر و فاصله بین محور‌های آن به ۲۹۵۴ میلی‌متر می‌رسد. از این لحاظ می‌توان اپتیک را تا حدودی هم‌اندازه مدل XT5 با فاصله بین محورهای کمی بیشتر دانست.

اپتیک علاوه بر این که برای یک شاسی‌بلند کوچک و فشرده کمی بزرگ است، قرار است یک موتور الکتریکی با دو نسخه ۱۵۰ و ۱۸۰ کیلوواتی داشته باشد. همچنین یک نسخه تمام‌چرخ محرک دوموتوره هم وجود خواهد داشت که قدرت خروجی آن به ۲۸۳ اسب بخار یا ۲۱۱ کیلووات می‌رسد. قیمت و مسافت قابل‌پیمایش این خودرو هنوز اعلام نشده اما با توجه به این که اپتیک پایین‌تر از مدل لیریک در خط تولید قرار دارد،‌ باید شاهد قیمتی کم‌تر از ۵۷ هزار و ۱۹۵ دلار باشیم که هزینه خرید یک لیریک محسوب می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه