شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - محصولات BYD در بوداپست مجارستان
نفوذ چینی‌ها به بازار اروپا اجتناب‌ناپذیر است

وزیر خارجه مجارستان در جمعه گذشته تایید کرد که در راستای تلاش کشورهای اروپای مرکزی برای تبدیل شدن به مرکز جهانی تولیدات خودروهای الکتریکی، بی وای‌دی که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات محسوب می‌شود قرار است اولین کارخانه تولیدی خودروهای الکتریکی خود در اروپا را در مجارستان تاسیس کند.

بی‌وای‌دی می‌خواهد تاسیسات تولیدی خود را در نزدیکی شهر جنوبی زیگد بسازد. وزیر خارجه مجارستان با انتشار بیانیه مربوط به این همکاری در صفحه فیسبوک خود، از ایجاد هزاران فرصت شغلی به لطف مرکز جدید بی‌وای‌دی در این منطقه خبر داد. او این همکاری را «یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در تاریخ اقتصادی مجارستان» خواند و گفت که دولت این کشور نیز تخفیف‌ها و مشوق‌های مالی مختلفی برای بی‌وای‌دی در نظر گرفته است.

مجارستان در سال‌های اخیر و بعد از اراده دولت‌های جهانی برای محدود کردن آلایندگی گازهای گلخانه‌ای و تغییر به سمت خودروهای الکتریکی، تلاش کرده است تا به یک مرکز جهانی تولید باتری‌های لیتیوم‌یونی تبدیل شود. سامسونگ از کره جنوبی و CATL از چین و البته کمپانی‌های دیگر، مراکز تولیدی خود در مجارستان را در چند سال اخیر تاسیس کرده‌اند و به نظر می‌رسد که با مرکز تولیدی جدید بی‌وای‌دی، این روند فعلا متوقف نخواهد شد.

مرکز تولید باتری CATL در شهر دبرکین که انتظار می‌رود نزدیک به ۹ هزار فرصت شغلی به وجود بیاورد، در حال حاضر بزرگ‌ترین مرکز تولید باتری در مجارستان محسوب می‌شود. دولت مجارستان با ارائه تخفیف‌های مالیاتی و مزایای مالی دیگر، قصد پررنگ کردن فعالیت خودروسازهای خارجی از جمله برخی برندهای آلمانی مثل آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز در کشور خود را دارد.

بی‌وای‌دی نیز که فعلا بزرگ‌ترین رقیب جهانی تسلا در عرصه تولید خودروهای الکتریکی است، هم‌اکنون یک مرکز تولید اتوبوس‌های الکتریکی در شمال غرب مجارستان را هم دارد اما تاسیسات تولیدی اخیر آن‌ها،‌ اولین حضور برجسته یک خودروساز چینی در اروپا برای تولید خودروهای الکتریکی سواری محسوب می‌شود. شهردار شهر زیگد می‌گوید که فرآیند آماده‌سازی این مرکز ۳۰۰ هکتاری از همین الان شروع شده است. این شهر در نزدیکی مرز مجارستان با صربستان قرار دارد. جایی که دولت مجارستان، همکاری‌های مختلفی با دولت چین دارد و انتظار می‌رود که مرکز تولیدی جدید بی‌وای‌دی، به یکی از موضوعات تازه همکاری بین دو کشور تبدیل شود. شهردار زیگد همچنین گفت که این همکاری پس از «۲۲۴ دور مذاکره بین بی‌وای‌دی و دولت مجارستان» به وقوع پیوست.

نظر دهید


در همین زمینه