شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا لندکروزر
فروش ۲ دستگاه در هر ثانیه

 تویوتا لندکروزر جدید که نسخه‌ای تمام‌هایبریدی از این خودرو است، حرف و حدیث‌های بسیاری به همراه داشته و محصولی پرحاشیه بوده است. با این حال، بررسی فرآیند پیش‌فروش آن نشان می‌دهد که با وجود تمام بحث و جدل‌ها،‌ می‌توان انتظار عملکردی مثال‌زدنی از این مدل در بازار را داشت.

فرآیند رزرو و ثبت‌نام در پیش‌فروش لندکروزر جدید، ساعت ۸ صبح ۲۱ دسامبر در آلمان آغاز شد و پس از فقط ۳۰ دقیقه،‌ تویوتا مجبور شد که سیستم ثبت‌نام را قطع کند. تمام هزار دستگاهی که به بازار آلمان اختصاص داده شده بود، در نیم‌ساعت پیش‌فروش شد و البته بعد از آن، شعبه تویوتا در آلمان سایت جدیدی برای لیست انتظار باز کرده تا خریداران بتوانند در صورت لغو یکی از هزار سفارش اولیه، وارد فهرست شوند.

 

AutomobileFa New Toyota Land Cruiser 14021005 001

 

این یک رکورد تازه و تحسین‌برانگیز محسوب می‌شود. پیش از این،‌ نسخه محدود کرایسلر 300C نیز عملکرد جذابی در فرآیند پیش‌فروش از خود ثبت کرده بود. کرایسلر ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه از آخرین نسخه مجهز به پیشرانه V8 مدل ۳۰۰ را پیش‌فروش کرد و این تعداد در ۱۲ ساعت به فروش رسیدند. یعنی در هر ۱۹ ثانیه،‌ یک دستگاه کرایسلر 300C به فروش رفت. البته این آمار حتی به دستاورد مهم تویوتا نزدیک هم نمی‌شود چون از تویوتا لندکروزر جدید، ۲ دستگاه در هر ثانیه به فروش رفته است.

این دستاورد وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که کشور مقصد آن یعنی آلمان را هم وارد معامله کنیم. خریداران آلمانی معمولا به دنبال خودروهای کاربردی و البته وطنی هستند تا بتوانند از برندهای کشور خود حمایت بیشتری نشان دهند. پرفروش‌ترین خودروی آلمان در حال حاضر، فولکس‌واگن گلف است و در رتبه‌های بعدی، مدل‌های تیگوآن و تی-راک قرار دارند. آلمانی‌ها همچنین علاقه زیادی به خودروهای کوچک و شهری دارند و در فهرست ۵۰ مدل پرفروش آن‌ها در سال ۲۰۲۲، محصولی بزرگ‌تر از یک شاسی‌بلند فشرده و سبک دیده نمی‌شود.

 

AutomobileFa New Toyota Land Cruiser 14021005 002

 

بررسی تمام این آمار و ارقام نشان می‌دهد که عطش قابل‌توجهی برای لندکروزر جدید در اروپا وجود دارد. اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ذائقه نسبتا مشابهی در خودروها دارند و بعید است که عملکرد تحسین‌برانگیز لندکروزر هایبریدی، فقط محدود به کشور آلمان باشد. تویوتا امیدوار است که مصرف سوخت متوسط لندکروزر جدید به یکی از نقاط اصلی برتری آن در بازار اروپا تبدیل شود. فروش این مدل هنوز در ایالات متحده آغاز نشده اما اگر شاهد عملکردی مشابه در آمریکا نیز باشیم، می‌توان انتظار داشت که ۵ هزار دستگاه لندکروزر تمام‌هایبریدی جدید نیز که برای این بازار در نظر گرفته شده، در کم‌تر از چند ساعت در ایالات متحده پیش‌فروش شوند.

نظر دهید


در همین زمینه