شبکه‌های اجتماعی

با ویژگی‌های تویوتا کرولا کراس آشنا شوید
اتومبیل فارسی - تویوتا کرولا کراس

جنون خودروسازان برای رقابت در بازار کراس‌اوورها

تویوتا مدت زمان کوتاهی پس از معرفی یارس کراس، اقدام به معرفی کرولا کراس کرده است. اگر به اثبات بیشتری نیاز دارید تا بدانید که هنوز هم خودروسازان سودای عرضه مدل‌های جدید در کلاس کراس‌اوورها و ورود بیش‌تر به این بخش از بازار را در سر دارند، بهتر است جمله قبل را مجدد بخوانید!

به نظر می‌رسد که آنقدر بازار کراس‌اوورها و تقاضای مشتریان برای خرید اتومبیل در این کلاس داغ است که حتی خودروسازان نامی دنیا نیز از هر فرصتی برای عرضه محصولی در این بخش استفاده می‌کنند. حتی اگر سبد محصولاتشان در سگمنت کراس‌اوورها پربار باشد.

 

کراس‌اوور جدید تویوتا مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ژاپنی از یک جلوپنجره بزرگ در پروفیل در دماغه می‌برد. ویژگی‌های ظاهری کرولا کراس بیش‍تر شبیه Rav4 است و آنطور به نظر می‌رسد که با یک Rav4 کوچک و جمع و جور روبرو هستیم. 

 

کرولا کراس تاکنون فقط در تایلند رونمایی شده است. این کراس‌اوور بر اساس پلت‌فرم TGNA در سگمنت C ساخته شده و دارای طول 4460، عرض 1825 و ارتفاع 1620 میلی متری است. کرولا کراس قرار است در دو نسخه بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه شود. نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری است که 140 اسب‌بخار قدرت و 175 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و همراه با جعبه‌دنده CVT عرضه می‌شود. قوای محرکه نسخه هیبریدی کرولا کراس از ترکیب یک پیشرانه 4 سیلندر  1.8 لیتری با توانایی 98 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور الکتریکی با 72 اسب‌بخار قدرت و 163 نیوتن‌متر گشتاور تشکیل شده که با جعبه‌دنده e-CVT همراه خواهد شد. 

 

فروش کرولا کراس در ماه جاری میلادی در تایلند آغاز می‌شود و در آینده نه چندان دور نیز عرضه آن در بازارهای دیگر آغاز خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه