شبکه‌های اجتماعی

شاسی بلند جدید تویوتا به زودی رونمایی می‌شود
Automobile Farsi - 2021 Toyota Harrier

تویوتا هریِر 2021، SUV انحصاری برای بازار ژاپن

تویوتا به تازگی اعلام کرده است که در ماه ژوئن نسل جدید مدل هریِر را برای بازار محلی خود رونمایی می‌کند. از معرفی نسل پیشین این مدل در سال 2014 حدود شش سال می‌گذرد و این تغییر نسل اجتناب ناپذیر است.
این موضوع که تویوتا هریِر، همان نسل چهارم لکسوس RX است که ریبج شده و تغییراتی در آن ایجاد شده صحت ندارد. آخرین نسل از لکسوس RX بر پایه پلتفرم K تویوتا ساخته شده، این در حالی است که تویوتا هریِر بر پایه پلتفرم TNGA-K طراحی شده است. با این حال باید به این نکته اشاره کرد پلتفرم TNGA-K جایگزین پلتفرم K در تویوتا شده است و از سال 2017 در محصولات متوسط این شرکت استفاده شده و احتمالا اشتراک‌های با نسخه قبلی دارد.
نسل جدید تویوتا هریِر در دو نسخه عرضه خواهد شد. یکی از این نسخه‌ها هیبریدی است که از یک موتور چهار سیلندر خطی 2.5 لیتری استفاده می‌کند و یک یا دو موتور الکتریکی نیز در کنار آن قرار دارد. نسخه دیفرانسیل جلوی آن حدود 218 اسب‌بخار قدرت دارد،در حالی که قدرت نسخه تمام چرخ محرک آن 222 اسب‌بخار است. قدرت موتور درون‌سوز این خودرو به وسیله یک جعبه‌نده eCVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.
تویوتا هریِر در یک نسخه بنزینی نیز عرضه‌ خواهد شد. این نسخه به یک موتور 2 لیتری مجهز شده که 171 اسب بخار در 6600 دور در دقیقه و 207 نیوتن‌متر گشتاور در 4800 دور در دقیقه تولید می‌کند. این نسخه نیز با یک جعبه دنده CVT همراه شده است. هر دو نسخه هیبریدی و بنزینی به دو صورت دیفرانسیل جلو و AWD قابل سفارش است.
تویوتا هریر با امکانات ایمنی گوناگونی همراه شده است. برای نمونه با کمک سیستم‌های ایمنی، از برخورد با عابر پیاده در شب و روز و دوچرخه سوارها در روز جلوگیری می‌کند. همچنین تویوتا برای نخستین بار در کابین این محصول خود از آینه دیجیتالی استفاده کرده است.
تویوتا وعده داده است این SUV جدید را در چند ماه آینده برای بازار ژاپن رونمایی کند. رینگ‌های 19 اینچی به صورت استاندارد برای تویوتا هریر ارائه خواهد شد و هفت رنگ برای بدنه آن پیش روی مشتری‌ها قرار می‌گیرد.

نظر دهید


در همین زمینه