شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تسلا مدل اس
تاثیرگذاری موسسه هلندی در تصمیم نهایی

فراخوان بزرگی که تسلا هفته گذشته برای بیش از ۲ میلیون دستگاه از محصولات خود در ایالات متحده صادر کرد، باعث نگرانی صاحبان مدل۳، مدل Y، مدل S و مدل X در سایر نقاط دنیا شده بود. اکنون به نظر می‌رسد که دلیلی برای نگرانی آن‌ها وجود ندارد چون این فراخوان شامل بازارهای اروپایی نمی‌شود.

بعد از تحقیقات طولانی‌مدت موسسه NHTSA درباره تصادفات مرتبط با سیستم خودران Autopilot تسلا، این خودروساز در چهارشنبه گذشته اعلام کرد که به‌روزرسانی‌های اینترنتی مجزایی روی این سیستم انجام خواهد داد تا از استفاده اشتباه آن توسط راننده‌ها جلوگیری کند. این تحقیقات پس از دریافت گزارشات و شکایات بسیاری درباره تصادف‌های جاده‌ای مختلف تسلا که بعضی از آن‌ها کشنده هم بودند شروع شده بود.

موسسه NHTSA می‌گوید که ویژگی AutoSteer در سیستم نیمه‌خودران تسلا در خودروهای آمریکای شمالی، اقدامات لازم برای متمرکز نگه داشتن راننده را ندارد. به عبارتی، راننده‌ها می‌توانند از این سیستم به عنوان یک فناوری کاملا خودران استفاده کنند در حالی که سیستم Autopilot تسلا عملا چنین توانایی منحصربه‌فردی را ندارد و صرفا، یک فناوری نیمه‌خودران است و راننده‌ها باید در تمام حالات و شرایط، تمرکز خود را روی فعل رانندگی و وضعیت جاده بگذارند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تسلا باعث اضافه شدن برخی ویژگی‌ها مثل هشدارهای صوتی قوی‌تر می‌شود.

 

AuotmobileFa Interior Tesla 14020928



اما موسسه هلندی RDW که مسئول تایید نهایی محصولات تسلا در اروپا است، می‌گوید که نگرانی‌های NHTSA و فراخوان تسلا شامل حال نسخه‌های اروپایی این برند نمی‌شود چون سیستم‌های Autopilot موجود در آن‌ها به شکل متفاوتی کار می‌کنند. اگرچه هر دو سیستم به عنوان فناوری کمک‌رسان رانندگی سطح ۲ طبقه‌بندی شده، تفاوت‌هایی جزئی بین نسخه‌های آمریکایی و اروپایی آن وجود دارد. یکی از سخنگویان RDW با تایید این موضوع به رویترز گفته است که سیستم‌های هشدار و مانیتورینگ تسلاهای اروپایی متفاوت از نسخه‌های آمریکایی آن‌ها است.

البته که سیستم اروپایی هم نیازمند تمرکز و توجه تمام‌وقت راننده است اما به نظر می‌رسد که صاحبان اروپایی محصولات تسلا از مجموعه‌ای از هشدارها و سیستم‌های نظارتی قوی‌تر و فعالانه‌تر بهره می‌برند.

نظر دهید


در همین زمینه