شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کابین بی‌وای‌دی L
ورود به بازار، سه ماهه سوم

 

تصاویری از کابین شاسی بلند پرچمدار BYD با نام L که قرار است سه ماهه سوم سال جاری به بازار عرضه شود منتشر شد. این شاسی بلند، جزئی از سری Dynasty محسوب می‌شود که هان، تانگ، یوآن پلاس و سایر اعضای خانواده سانگ نیز زیز مجموعه آن هستند.


از نظر طراحی خارجی، بی‌وای‌دی L طراحی بسیار شیک و زیبایی دارد. نمای رو به در اوج سادگی همراه با جلوپنجره باریک بسته، چراغ‌های LED باریک جلو، سپر اسپرت و دو قطعه تزئینی کروم که به سیبیل اژدها تعبیر می‌شود بسیار جذاب و دلنشین است. در بخش جانبی، خطوط تیز و شکسته دیده نمی‌شود و شیشه‌های بدون قاب، ستون‌های A و B تیره، دستگیره‌های مخفی، رینگ‌های منحصر به فرد و سقف پانوراما بزرگ این نما را از سادگی خارج کرده می‌کند. نمای عقب بی‌وای‌دی L نیز از ترند جهانی بهره می‌برد و چراغ‌های متصل LED، دفیوز مرکزی، دو خروجی هوا فیک و اسپویلر فعال بهره می‌برد.


BYD L کراس‌اوور کوپه سایز متوسط است که بر اساس پلتفرم الکترونیکی BYD 3.0 توسعه پیدا کرده و از نظر ابعاد 4840 میلی‌متر طول، 1950 میلی‌متر عرض، 1560 میلی‌متر ارتفاع و 2930 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.


فضای داخلی بی‌وای‌دی L که پیش از این آن را ندیده بودیم، با تبعیت از ترند جهانی بسیار ساده و مینیمالیستی اما تکنولوژیکال طراحی شده است. با ورود به کابین اولین نکته‌ای که به چشم می‌آید نمایشگر بزرگ شناور سیستم اطلاعات و سرگرمی خواهد بود که باعث شده تا خروجی‌های هوا 4 گانه به انتهای کنسول میانی منتقل شود. با توجه به این نمایشگر اکثر دکمه‌های فیزیکی حذف شده و تنها بخشی از مهم‌ترین آنها کنار شیفتر الکترونیکی کریستالی گیربکس قرار گرفته‌اند.


یک نمایشگر دیجیتال کوچکتر نیز پشت فرمان 4 شاخ چرم بی‌وای‌دی L قرار گرفته تا اطلاعات مورد نیاز راننده را به آن نشان دهد. به لطف شیفتر الکترونیکی، کنسول میانی بالاتر قرار گرفته و زیر آن نیز برای قرار دادن وسایل خالی است و پورت‌های خروجی نیز در همین قسمت قرار گرفته‌اند.

 


کابین بی‌وای‌دی L از سه رنگ کرم، سرمه‌ای و طوسی همراه با صندلی‌های اسپرت تنظیم شونده برقی با پوشش چرم روشن و الگو منحصر به فرد تشکیل شده که به لوکس‌تر جلوه دادن این خودرو کمک شایانی می‌کند. در تصاویر منتشر شده کیفیت مواد به کار رفته بسیار بالا است که با توجه به نقش پرچمدار این خودرو در لاین آپ BYD دور از ذهن نیست و طبیعتا این شرکت برای این کراس‌اوور از بهترین متریال استفاده خواهد کرد.


این کراس‌اوور در نمونه‌های تک موتور دیفرانسیل عقب و دو موتور چهارچرخ محرک تولید خواهد شد. نسخه تک موتور پیش از این برای پیش فروش ثبت شده بود. اطلاعات دقیقی از خروجی و پرفورمنس کراس‌اوور بی‌وای‌دی L در دسترس نیست اما طبق شنیده‌ها BYD L در دو نوع 201 و 308 اسب‌بخار تولید می‌شود.


نیرو بخش موتورهای الکتریکی، باتری‌های Blade 71 و 87 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ سه بُرد مسافت 550، 602 و 662 کیلومتر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نکته جالب توجه این است که نسخه استاندارد این خودرو هنوز در بازار عرضه نشده اما BYD در حال تست نسخه Black این کراس‌اوور دیده شده که گفته می‌شود اواخر سال به بازار می‌آید.

نظر دهید


در همین زمینه