شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پینین فارینا باتیستا
شکستن رکورد 4/1 مایل

 

در دنیای سوپر اسپرت‌ها، شکستن رکورد‌ها امری طبیعی است و حالا در بخش یک چهارم مایل تنها با کاهش 0.03 ثانیه صدر جدول جا به جا شد. پینین فارینا باتیستا توانست یک چهارم مایل را در زمان 8.55 ثانیه طی کند تا ریماک نورا را که در اپریل 2021 عدد 8.58 ثانیه را به ثبت رسانده بود به پایین بکشد. در این رویداد که در تاسیسات ناتراکس هند برگزار شده بود، باتیستا نیم مایل را در 13.38 ثانیه طی کرد.


باتیستا نه تنها رکورد جهانی را شکست بلکه این خودرو با رانندگی Hormazd Sorabjee در پیست توانست به سرعت 358.03 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که لقب سریع‌ترین خودرو رانده شده در هند را به دست بیاورد. باتیستا در همان پیست با رانندگی Renuka Kirpalani به سرعت 357.10 کیلومتر بر ساعت رسید تا رنوکا به عنوان سریع‌ترین خانم هندی لقب بگیرد. این رکوردها توسط گینس به ثبت نرسیده اما در فدراسیون باشگاه‌های ورزش موتوری هند و سازمان‌های هندی وابسته به FIA تایید شده است.


هیچ تغییری در قوای فنی این خودرو ایجاد نشده و این خودرو به صورت استاندارد از همان چهار موتور الکتریکی استفاده می‌کند که 1900 اسب‌بخار قدرت و 2300 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند. تایرهای مورد استفاده برای این خودرو از نوع میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2R بود که زیر خودروهای خریداری شده نیز نصب خواهد شد.


تنها 150 دستگاه از این سوپراسپرت الکتریکی ساخته خواهد شد که تمام به صورت دستی ساخته خواهد شد و تکمیل هر کدام 1250 ساعت طول می‌کشد. قیمت هرکدام 2.25 میلیون دلار اعلام شده است.

 

نظر دهید