شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لوتوس امیرا
اینبار با پیشرانه 4 سیلندر AMG

 

لوتوس در فستیوال گودوود سال جاری با نسخه 4 سیلندر امیرا حضور خواهد داشت. این مدل یکی از چهار خودرو لوتوس (التره، نمونه 6 سیلندر امیرا و اِویا) است که در چالش Hill Climp این فستیوال شرکت خواهد کرد.


لوتوس 2 سال قبل امیرا را با پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتر سوپرچارجر تویوتا معرفی کرد و آن را در فستیوال گودوود به نمایش گذاشت. این پیشرانه 400 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. پس از آن این شرکت پیشرانه کوچکتری را معرفی کرد که از نوع 4 سیلندر 2 لیتر توربو AMG بود. خروجی این پیشرانه 360 اسب‌بخار عنوان شده که برای اولین بار در این فستیوال به صورت عمومی به نمایش در خواهد آمد.


امیرا 4 سیلندر آخرین باز مانده پس از بازنشستگی اگزیج، الیزه و اوورا است. این خودرو طی مدت زمان 4.3 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در صورت ادامه می‌تواند بیشینه سرعت 289 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.


امیرا 6 سیلندر سه ماهه سوم سال جاری به دست خریداران خواهد رسید. گیربکس اتوماتیک برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها به 4.6 ثانیه زمان نیاز دارد در حالیکه نسخه دستی 0.4 ثانیه سریع‌تر از آن است.


تحویل نسخه 4 سیلندر امیرا به احتمال زیاد از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد. نمونه‌های First Edition نیز با قیمت 105.400 دلار تا اوایل سال 2024 به بازار آمریکا نخواهند رسید.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه