شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - AIM EV Sport 01
نمایش برای اولین بار در گودوود

 

با EV Sport 01 که یک خودرو اسپرت تمام الکتریکی از ژاپن است آشنا شوید. اگر تا به حال نام این برند به گوشتان نرسیده تعجب نکنید زیرا این اولین محصول شرکت AIM به حساب می‌آید که سال 1998 تاسیس شده و فعالیت اصلی آن طراحی و ساخت و اجرا تکنولوژی‌های جدید در خودرو است.


EV Sport 01 ابتدا ماه اپریل در ژاپن معرفی و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد که همین موضوع دلیلی عالی برای تولید محدود این خودرو شد. در حال حاضر این خودرو تنها در نمونه کانسپت برای تست و بررسی و همینطور آزمایش موتور الکتریکی پیشرفته APM 200 تولید شده که دو عدد از آن بر روی این خودرو نصب می‌شود.


این دو موتور الکتریکی مجموعا 483 اسب‌بخار قدرت و 738 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که با توجه به وزن 1425 کیلوگرم آن قابل توجه خواهد بود. موتورها توسط سیستم تورک وکتور پیشرفته کنترل می‌شوند و اینورتر آن نیز از ورودی 720 ولت و خروجی 380 کیلووات بهره می‌برند. نیرو بخش موتورها باتری لمینیت لیتیومی قابل شارژ با ظرفیت 81 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند بُرد مسافت 300 کیلومتر را تامین کند.


پانل‌های بدنه تماما از فیبر کربن ساخته شده و EV Sport 01 از نظر ابعاد، 3.9 متر طول، 1.9 متر عرض و 1.2 متر ارتفاع دارد. شاسی این خودرو از نوع آلومینیومی چند لوله‌ای است و از نظر سیستم تعلیق نیز در هر دو محور از دوبل جناغی بهره می‌برد. زیر خودرو از رینگ‌های 20 اینچ با تایرهای 235/35 و 275/30 استفاده شده است.


اولین نمایش عمومی این خودرو در فستیوال گودوود و بخش First Glance خواهد بود.

 

نظر دهید