شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوآوی آیتو M7
بیش از ۸۰ هزار سفارش در ۵۰ روز


نسخه جدید مدل آیتو M7 که یک شاسی‌بلند ساخته‌شده توسط هوآوی و Seres است، توانسته از زمان ورود به بازار در ۱۲ سپتامبر تا به امروز، بیش از ۸۰ هزار سفارش را به نام خود ثبت کند. در شروع ماه گذشته اعلام شده بود که برای این نسخه از خودرو، بیش از ۴۰ هزار سفارش ثبت شده است.

در کنار این اعداد، آمار جزئی‌تری نیز از انتخاب‌های مشتریان منتشر شده است. بیش از ۸۰ درصد سفارش‌دهندگان، نسخه ۵ صندلی و نزدیک به ۱۹ درصد ههم نسخه ۶ صندلی را انتخاب کرده‌اند. این مدل در پنج نسخه متفاوت عرضه می‌شود.

برند هوآوی-سرس اکنون در یک کمپین تبلیغاتی، تخفیف تا ۳ هزار یوآن (۴۱۰ دلار آمریکا) و مزایای دیگر به ارزش ۳۰ هزار یوآن (۴ هزار و ۱۰۰ دلار) برای مشتریانی که سفارششان را ثبت کنند در نظر گرفته است. همچنین، کمک ۱۲ هزار یوآنی برای کسانی که بسته‌های انتخابی داخلی و خارجی، یک پک فناوری، چرخ‌های ۲۱ اینچی و سیستم NCA را انتخاب کنند وجود دارد. ارزش هر کدام از این آپشن‌ها به ۱۵ هزار یوآن (۲ هزار دلار) می‌رسد. این کمپین تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

مدل آیتو M7 که توسط مدیرعامل LiAuto به عنوان «بزرگ‌ترین رقیب» توصیف شده، ابتدا در جولای ۲۰۲۲ عرضه شده بود. نسخه فیس‌لیفت آن ۹ هزار و ۵۰۰ دلار ارزان‌تر از نسخه اصلی است و در گستره قیمتی ۳۴ هزار و ۱۰۰ تا ۴۵ هزار دلار عرضه می‌شود. این خودرو دومین مدل آیتو بعد از M5 است.

فضای صندوق این مدل ۵نفره، ۶۸۶ لیتر در حالت استاندارد است که می‌توان آن را به ۱۶۱۹ لیتر که فضایی کافی برای جا دادن ۳۰ کیف و چمدان ۲۰ اینچی است ارتقا داد. وجود بیش از ۲۷ سنسور باعث شده که قابلیت‌های سیستم کمک‌رسان هوآوی با نام ADS 2.0 بیش از پیش به چشم بیاید. کارکردهایی مثل کمک‌رسان پارکینگ، سیستم تعویض خطوط، جلوگیری از تصادف و ترمز اتوماتیک در مواقع ضروری از ویژگی‌های این سیستم محسوب می‌شوند.

آیتو M7 همچنان توسط یک سیستم هیبریدی با موتور الکتریکی تامین‌شده توسط هوآوی تغذیه می‌شود. نسخه تک‌موتوره توانایی تولید ۲۰۰ کیلووات و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر را دارد. قدرت خروجی نسخه دوموتوره به ۳۳۰ کیلووات و گشتاور ۶۶۰ نیوتن‌متر می‌رسد. بسته سه‌تایی باتری ۴۰ کیلووات بر ساعتی آن نیز در دو حالت تمام الکتریکی، توان مسافتی خودرو را به ۲۱۰ و ۲۴۰ کیلومتر می‌رساند. این در حالی است که در صورت استفاده از قدرت کامل خودرو، متوسط مسافت قابل‌پیمایش آن به ۱۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

هوآوی-آیتو در سپتامبر گذشته، شاسی‌بلندی را معرفی کرد که توانست آمار فروش ۵ هزار و ۲۴۸ دستگاه را ثبت کند. این خودرو بعد از M5، پرفروش‌ترین مدل بود. همچنین در سال گذشته، میزان فروش M7 به بیش از ۳۱ هزار دستگاه رسید که البته همچنان ۱۵ هزار دستگاه کم‌تر از M5 (۴۷ هزار و ۳۵۸ دستگاه) در ۱۲ ماه گذشته بوده است.

نظر دهید


در همین زمینه