شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا سورنتو 2023
شامل 70 هزار دستگاه خودرو

 

بخش آمریکایی کیا، سورنتو و اسپورتیج را به علت آتش سوزی در ماژول یدک‌کش فراخوانی کرد. پیش از این گروه کیا-هیوندای فراخوانی شبیه به این برای دیگر خودرو‌های خود اعلام کرده بود.


طبق اطلاعات سازمان ملی بزرگراه‌های آمریکا NHTSA، در این فراخوان مجموعا 70 هزار دستگاه سورنتو و اسپورتیج درگیر این موضوع هستند. 22 هزار دستگاه از این تعداد، مشکلی در پورت PIO یا port-installed option دارند و 49 هزار دستگاه نیز یدک‌کش را در نمایندگی‌ها نصب کرده‌اند که آنها نیز مشکل دارند.


2016 دستگاه از سورنتو‌ها مربوط به 27 اکتبر 2014 هستند و صد البته نمونه‌های جدیدتر مانند سورنتو PHEV 2023 نیز شامل این فراخوانی می‌شود. در خصوص اسپورتیج‌ها نیز این فراخوان شامل 10 دسامبر 2015 تا 7 دسامبر 2021 می‌شود.


لازم به ذکر است که این فراخوان در خصوص مدل‌هایی که یدک‌کش‌ها را در نمایندگی‌ها نصب کرده‌اند صدق می‌کند.


رطوبت و یا آلودگی خارجی بر روی برد الکتریکی (printed circuit board یا PCB) باعث ایجاد اتصال کوتاه می‌شود که همان باعث آتش سوزی در ماژول مورد نظر خواهد شد. تحقیقات برای یافتن منشا این آلودگی ادامه دارد.


فراخوان قبلی این گروه خودروسازی که مربوط به هیوندای پالیسید و کیا تلوراید می‌شد، تقریبا شبیه به این مشکل بود اما تامین قطعات آن با این مدل‌ها کاملا متفاوت است. تامین قطعات این خودروها عموما از شرکت موبیس (Mobis) آمریکا تامین می‌شود. همانطور که گفته شد، تحقیقات برای یافتن علت اصلی و تعمیرات آن همچنان در دست بررسی است و بابت همین موضوع این شرکت به مالکین خودروهایی که همچنان مشکلی برای آنها پیش نیامده اعلام کرده تا پیش از مشخص شدن مشکل اصلی، خودروهای خود را در فضای باز و بیرون پارکینگ خانه پارک کنند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه