شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - زیکر ۰۰۱ FR
تحویل سفارشات شروع شد


اولین دستگاه از مدل Zeekr 001 FR به صاحبش در ژنگژو تحویل داده شد. او که پیش از این تمام مدل‌های زیکر را خریداری کرده بود، ژانگ داشوئای نام دارد و اکنون،‌ توانسته چهارمین محصول این برند را هم تحویل بگیرد. ژانگ همچنین با کیمی رایکانن ملاقات کرد و یک عکس یادگاری نیز با این قهرمان فرمول۱ گرفت.

ژانگ در تست درایو مدل ۰۰۱ FR که اول نوامبر برگزار شد هم شرکت کرده بود. او در طول این رویداد، تحت تاثیر توان خروجی این خودرو و سیستم کنترل گشتاور آن قرار گرفته بود. بعد از قیمت‌گذاری این مدل، او سریعا سفارشش را ثبت کرد و معتقد است که هزینه ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ دلاری این خودرو کاملا به محصول نهایی می‌ارزد. به خاطر وفاداری ژانگ به محصولات این برند از گروه جیلی،‌ او اولین فردی بود که مدل ۰۰۱ FR خود را تحویل می‌گیرد. ۹۸ دستگاه دیگر نیز تا اواخر این ماه، تحویل صاحبان جدید خود خواهند شد. تولید ماهانه زیکر ۰۰۱ FR به ۹۹ دستگاه در هر ماه محدود شده است.

 



زیکر ۰۰۱ FR قوی‌ترین مدل الکتریکی از گروه جیلی است که به صورت انبوه تولید می‌شود. چهار موتور آن توان تولید ۱۲۴۷ اسب بخار را دارند و هر کدام،‌ توسط سیستم ZVC به صورت مستقل نظارت و کنترل می‌شوند. با این خروجی قابل‌توجه،‌ خودرو به فقط ۲.۳۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از ۰ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

یکی از حالت‌های رانندگی ۰۰۱ FR، «رایکانن» نام دارد که توسط خود کیمی رایکانن طراحی شده است. این حالت، توان خروجی خودرو را به صورت موقتی به ۱۲۸۲ اسب بخار می‌رساند و همچنین، برخی از پارامترهای دیگر آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا راننده بتواند سبک رانندگی مشابه با قهرمان فرمول۱ را تجربه کند.

بسته باتری ۱۰۰ کیلووات بر ساعت و سازه ۸۰۰ وولتی آن به خودرو اجازه می‌دهد که بر اساس چرخه CLTC، مسافتی برابر با ۵۵۰ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل بپیماید. در داخل خودرو، یک صفحه ۱۵.۴ اینچی تغذیه‌شده توسط پردازنده قدرتمند Snapdragon 8295 دیده می‌شود. همان‌طور که گفته شد،‌ این مدل ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ دلار قیمت دارد و تولید ماهانه فقط ۹۹ دستگاه از آن به معنای تبدیل شدن این خودرو به یک محصول انحصاری و ارزشمند است.

نظر دهید


در همین زمینه