شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چری تیگو 7 پرو هیبرید
در ژنو موتورر شو 2023 در قطر

 

چری ابتدای این هفته در نمایشگاه اتومبیل ژنو که در شهر دوحه قطر برگزار شد، به صورت رسمی از چری تیگو 7 پرو هیبرید رونمایی کرد. تیگو 7 پرو هیبرید از نظر ظاهری تغییراتی را در نمای جلو پشت سر گذاشته و به پیشرانه PHEV مجهز شده است. همزمان با این رونمایی، مدیران خودرو نسخه جدید کراس‌اوور محبوب خود را با نام فونیکس تیگو 7 پرو مکس و تغییراتی در قوای محرکه برای ورود به بازار ایران آماده می‌کند.


چری تیگو 7 پرو PHEV، از نظر ظاهری همان خط طراحی قبلی را ادامه می‌دهد. تنها تغییرات ظاهری این خودرو در نمای جلو رخ داده و طراحی سپر تغییرات اندکی داشته است. این تغییرات به ویژه در قسمت پایینی سپر دیده می‌شود که که خطوط مورب آبی رنگ در دو سمت خودرو خودنمایی می‌کند. روی گلگیر سمت راننده نیز درگاه شارژ باتری‌های چری تیگو 7 پرو PHEV تعبیه شده است. جلوپنجره و رینگ‌ها به رنگ سیاه براق درآمده و نمای عقب تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.


چری در نمایشگاه خودروی ژنو 2023، تیگو 7 پرو PHEV را با رنگ بدنه آبی روشن به نمایش گذاشته است. این خودرو در نمای داخلی با نمونه موجود در ایران متفاوت است. طراحی داشبورد دقیقا همان چیزی است که پیش از این در تیگو 8 پرو دیده بودیم، اما چری به تم دو رنگ قرمز و مشکی برای این خودرو وفادار مانده است.


با وجود این تغییرات ظاهری، مهم‌ترین تفاوت چری تیگو 7 پرو PHEV در پیشرانه آن است. این خودرو به یک سیستم پلاگ این هیبرید مجهز شده که شامل یک موتور درونسوز 1.6 لیتری توربو و یک موتور الکتریکی می‌شود و به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده است. بر اساس اطلاعاتی که از نسخه‌های محلی تیگو 7 پرو هیبرید در چین در دسترس است، پیشرانه این خودرو توان تولید 240 کیلووات معادل 322 اسب بخار قدرت را دارد و گشتاور تولید آن به 545 نیوتن متر می‌رسد. چری تیگو 7 پرو هیبرید با این پیشرانه تنها در 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو در حالت تمام الکتریکی با یک شارژ می‌توان 80 کیلومتر را بپیماید. در حالت ترکیبی نیز بر اساس آزمایش‌های سیکل WLTP امکان پیمایش بیش از 1000 کیلومتر با شارژ و سوخت کامل برای تیگو 7 پرو هیبرید فراهم می‌شود که به معنای مصرف سوخت 5.95 لیتر در هر صد کیلومتر است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه