شبکه‌های اجتماعی

GAC آیون S رقیب چینی تسلا مدل 3

معرفی جزئیات و شروع پیش‌فروش در چین

     جی‌ای‌سی (GAC) که در میان دیگر خودروسازان چینی بیش‌ترین تعداد شریک خارجی را دارد محصولی جدید را وارد بازار می‌کند که در نوع خود اتومبیل جالب توجه‌ای است. محصول جدید این شرکت چینی که آیون S نام دارد بر پایه نسل دوم پلتفرم الکتریکی جی‌ای‌سی توسعه یافته و قادر به پیمایش مسیری به طول 510 کیلومتر با یک شارژ کامل است.

    جی‌ای‌سی آیون S در کارخانه‌ای مدرن به ارزش 310 میلیون دلار تولید خواهد شد که گفته می‌شود ظرفیت تولید سالانه آن 200،000 دستگاه است. این اتومبیل اولین محصولی است که از جدیدترین نسل باتری‌های لیتیوم CATL سود می‌برد که به ازای هر کیلوگرم ظرفیت 170 کیلووات‌ساعتی را در اختیار قرار می‌دهد. نکته دیگری که در رابطه با آیون S حائز اهمیت است استفاده آن از سامانه انتقال قدرت جدیدی است که با مشارکت یک تامین کننده ژاپنی توسعه یافته است. در این سیستم تجهیزات انتقال قدرت شامل موتور الکتریکی، جعبه‌دنده و اینورتر در یک مجموعه و روی محور محرک قرار گرفته‌اند که وزن کم‌تر از مزیت‌های این سامانه که e-axle خوانده می‌شود، به شمار می‌آید. ضریب درگ آیون S 0.245 اعلام شده که مصرف انرژی کم‌تر آن کمک می‌کند
    آیون S محصول شاخه جدید جی‌ای‌سی به نام GAC NE محسوب می‌شود که در این جا NE خلاصه عبارت NEW ENERGY و به معنای انرژی جدید است. فاصله دو محور این اتومبیل 2750 میلی‌متر است که 125 میلی‌متر کم‌تر از تسلا مدل 3 است. طراحی این اتومبیل اگر چه به شیوه مدرنی صورت گرفته و چهره به‌روزی برای آن ساخته است، اما در عین حال تیم طراحی آن محافظه کارانه عمل کرده‌اند. ظاهر آیون S از برخی زوایا اندکی یادآور تویوتا کرولا است، اما در مجموع جای انتقاد چندانی در طراحی آن وجود ندارد.
    دو نمایشگر 12.3 اینچی روی داشبورد آیون S تعبیه شده است که یکی برای نمایش اطلاعات مربوط به اتومبیل بوده و پشت فرمان قرار می‌گیرد و دیگری نیز بالای کنسول میانی جای گرفته که وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به سامانه اطلاعات و سرگرمی را بر عهده دارد. سیستم فرامین صوتی در این اتومبیل به سرنشین اجازه می‌دهد تا سامانه تهویه مطبوع، سیستم ره‌یابی و وضعیت پنجره‌ها را کنترل کند.
    مشتریان می‌توانند این اتومبیل را از طریق یک اپیلیکشین موبایل نیز خریداری کنند. این اپلیکیشن همچنین این امکان را برای خریداران فراهم می‌سازد تا فرآیند اتومبیل خود را نیز مشاهده کنند و از این که تولید اتومبیلشان در چه مرحله‌ای است مطلع شوند. تحویل نمونه‌های پیش‌فروش شده از ماه می سال جاری آغاز می‌شود و شروع قیمت آن حدود 18 هزار پوند اعلام شده که با احتساب هر پوند برابر با 17 هزارتومان معادل ریالی قیمت این اتومبیل برابر با 306 میلیون تومان است.

نظر دهید


در همین زمینه