شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رودستر الکتریکی SSC SC-01
همراه با دو موتور الکتریکی

 

رودستر الکتریکی SSC SC-01 که توسط Gongjianpai Auto Technology و همکاری شیائومی ساخته شده در چین معرفی شد. نام چینی این برند (小跑车) یا XiaoPaoChe است که معنی آن خودرو کوچک اسپرت (Small Sports Car) می‌شود. این برند سال 2022 توسط Feng Xiaotong که استارتاپ تیونینگ خودرو و کانال یوتوب China Car Custom را در اختیار داشت با همکاری میلیون یوانی شیائومی تاسیس شد.


ظاهر SSC SC-01 شبیه به خودروها اسپرت اواسط دهه 2000 است و از چراغ‌های تیز و کشیده جلو، ستون C مورب و چراغ‌های عقب گرد تکی بهره می‌برد. از نظر ابعاد این رودستر 4105 میلی‌متر طول، 1830 میلی‌متر عرض، 1160 میلی‌متر ارتفاع و 2500 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. شاسی SSC SC-01 از نوع فضایی است که با پرینتر سه بعدی ساخته شده و به همین دلیل وزن آن را به 1370 کیلوگرم می‌رساند.


قوای محرکه این رودستر اسپرت را دو موتور الکتریکی تشکیل می‌دهد که هر کدام به تنهایی 218 اسب‌بخار و 280 نیوتن متر گشتاور دارند و در نهایت 425 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. نیرو بخش این موتورها باتری سه عددی NMC 60 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند 250 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این باتری‌ها می‌توانند طی مدت زمان 25 دقیقه ظرفیت خود را از 30 به 80 برساند.


وظیفه توقف رودستر  SSC SC-01 بر عهده کلیپرهای 6 پیستونی در جلو و کلیپرهای 4 پیستون در عقب همراه با دیسک‌های 350 میلی‌متر است. این شرکت مدعی شده که سیستم ترمز آنها به مراتب بهتر از سیستم ترمز پورشه 911 GT3 عمل می‌کند. سیستم تعلیق SSC SC-01 از نوع پوش‌راد و سایز تایرهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2 و رینگ آن نیز برابر با 18/40/245 است.


داخل کابین SSC SC-01 مانند خودروهای اسپرت مسابقه‌ای بسیار ساده طراحی شده و خبری از حجم پردازی و خطوط عجیب و غریب نیست. یک فرمان سه شاخ D کات با پایه‌هایی از جنس آلومینیوم به همراه نمایشگر دیجیتال بزرگ پشت آن تنها مواردی هستند که در کابین به چشم می‌آیند.


در بخش میانی SSC SC-01 نیز خبری از زیر آرنجی نیست و تنها یک ناب چرخشی برای تغییر وضعیت گیربکس، کلید‌های شیشه بالابر برقی و ترمز دستی سنتی در این بخش حضور دارند. صندلی‌های مسابقه‌ای هستند و به صورت برقی تنظیم نخواهند شد.


اما نکته جالب توجه این کابین این است که در مرکز داشبورد سه کلید چرخشی وجود دارد که مربوط به تنظیمات تهویه مطبوع می‌شود و در سمت چپ فرمان SSC SC-01 نیز دکمه‌های مربوط به چراغ نصب شده که در نوع خود جدید به حساب می‌آید. ما بقی دکمه‌های ضروری، مانند هواپیما بر روی سقف و بالای سر راننده قرار گرفته که تعدادی از آن نیز کمی دور از دسترس است.


SSC SC-01 یکی از جذاب‌ترین تولیدات چینی است که سال آینده وارد بازار خواهد شد. قیمت این خودرو اعلام نشده اما طبق شنیده‌ها این رودستر حدود 41.300 دلار قیمت خواهد داشت و به تازگی تست‌های آب و هوای گرم آن نیز به پایان رسیده است.

 

نظر دهید