شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اینیوس فیوزیلیر
عرضه و فروش در سال ۲۰۲۶

اینیوس اولین خودروی تمام‌الکتریکی خود که Fusilier نام دارد را معرفی کرد. البته این برند هنوز کاملا از پیشرانه‌های احتراقی درون‌سوز دست نکشیده و مدل مخصوص آف‌رود جدید آن که رد پای محصولات قبلی یعنی گرنادیر و کوارترمستر را دنبال می‌کند، به همراه یک پیشرانه گسترش‌دهنده رنج عرضه خواهد شد تا صاحبان آن بتوانند در مسیرهای آف‌رود نیز نگران تمام شدن مسافت قابل‌پیمایش خودرو نباشند.

اینیوس فیوزیلیر که از اولین محصول برند یعنی گرنادیر کمی کوچک‌تر است، به صورت انحصاری مجهز به پیشرانه‌های الکتریکی خواهد بود با این حال، امکان مجهز کردن آن به یک «پیشرانه کوچک بنزینی» نیز وجود دارد تا در صورت در دسترس نبودن شارژ محلی، این پیشرانه بتواند باتری‌ها را شارژ کند. این سیستم چندان منحصر‌به‌فرد نیست و از نمونه‌های موفق قبلی آن می‌توان به آئودی RS Q e-tron اشاره کرد که اخیرا موفق به کسب مقام اول در رالی داکار نیز شد.

جیم رتکلیف، رییس هیئت‌مدیره اینیوس درباره استفاده از این فرمت گفته است: «هم‌زمان با پیش بردن توسعه و طراحی این خودرو،‌ ما سریعا به این نتیجه رسیدیم که در راستای رسیدن به یک آینده بدون کربن اما ادامه ساخت خودروهایی که مشتریان ما می‌خواهند، به نوعی ترکیب از فناوری‌های پیشرانه‌ها نیاز داریم. به همین دلیل است که یک پیشرانه اضافی برای فیوزیلیر ارائه کردیم. پیشرانه‌ای که بتواند سطوح آلایندگی را به شدت کاهش دهد اما در عین حال، مسافت قابل‌پیمایش و فناوری شارژ موثر و مفیدی هم داشته باشد.»

اینیوس می‌گوید که فیوزیلیر از نوعی «پلتفرم سفارشی اسکیت‌بوردی» استفاده می‌کند که روی آن، بدنه آهنی با درهای آلومینیومی اضافه شده است. مشخصات فنی این مدل هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما اینیوس در تابستان گذشته گفته بود که پلتفرم الکتریکی آن‌ها قادر به طی کردن مسافتی تا ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود.

همانند مدل گرنادیر، اینیوس فیوزیلیر هم با همکاری شرکت Magna در اتریش ساخته شده است. این کمپانی تجارب قابل‌توجهی با خودروهای آف‌رود در کارنامه خود دارد و تولیدکننده مرسدس جی‌کلاس هم محسوب می‌شود. فولکس‌واگن نیز برای تولید محصولات آف‌رود الکتریکی خود از برند زیرمجموعه Scout به سراغ این شرکت رفته است.

اینیوس گفته که فیوزیلیر اکنون وارد برنامه گسترده و سرسخت آزمایشات آف‌رودی از جمله تست‌های اختصاصی در یک کوهستان اتریش خواهد شد. بعد از آن، تولید انبوه خودرو در کارخانه ماگنا در منطقه گراز آغاز می‌شود. در تابستان سال گذشته از سال ۲۰۲۶ به عنوان عرضه و آغاز زمان فروش ان محصول یاد شده ب ود.

نظر دهید


در همین زمینه