شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - IM LS6
رویای رقابت با تسلا

 

کراس‌اوور کوپه الکتریکی IM Motors’s LS6 به صورت رسمی وارد بازار چین شد. این مدل سومین نمونه از جوینت ونچر سایک، علی بابا و Zhangjiang Hi-Tech محسوب می‌شود که نام آن مخفف Intelligence in Motion است.


IM Motors سال 2020 با جاه طلبی بالا برای رقابت با تسلا تاسیس شد و حالا شاهد آن هستیم که آئودی برای توسعه محصولات BEV خود می‌خواهد از معماری iO Origin این شرکت استفاده کند. شاید آئودی برای توسعه محصولات خود از تکنولوژی این شرکت بهره ببرد اما، جایگاه این برند در بازار آنچنان محکم نیست و با فروش تجمعی 15.120 دستگاه در سال 2023 رقم پایینی را به ثبت رسانده است. با این اوصاف این شرکت پا پس نکشیده و با معرفی این محصول جدید که تا به امروز 25000 پیش سفارش دریافت کرده می‌خواهد اوضاع را بهبود ببخشد.


از نظر طراحی خارجی، IM LS6 مانند دیگر نمونه‌ها از فرم سیال و نرم، چراغ‌های قطره‌ای بزرگ جلو، دستگیره‌های جمع شونده و چراغ‌های عقب متصل به یکدیگر بهره می‌برد. نمای عقب  IM LS6 با اسپویلر دم اردکی، از روی استون مارتین DBX الگو برداری شده است.


از نظر ابعاد این کراس‌اوور کوپه 4904 میلی‌متر طول، 1988 میلی‌متر عرض، 1669 میلی‌متر ارتفاع، 2950 میلی‌متر فاصله بین دو محور و از نظر آیرودینامیک نیز 0.23cd ضریب درگ دارد. حجم صندوق عقب  IM LS6 در حالت استاندارد 665 لیتر و در صورتی که صندلی‌ها تا شوند 1640 لیتر خواهد بود اما این تنها محل ذخیره سازی در این کراس‌اوور نیست زیرا یک محفظه 32 لیتر نیز در قسمت جلو تعبیه شده است.


کابین IM LS6 بسیار ساده اما تکنولوژیک طراحی شده، به صورتی که با ورود به آن اولین چیزی که به چشم می‌آید نمایشگر 26.3 اینچ متصل است که به عنوان کلاستر و سیستم اطلاعات و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک نمایشگر 15.5 اینچ سفارشی نیز در صورت انتخاب رو به روی سرنشین جلو قرار خواهد گرفت اما این انتهای ماجرا نخواهد بود. یک نمایشگر دیگر نیز در کنسول میانی  IM LS6 قرار گرفته که باعث حذف تمام دکمه‌های فیزیکی شده و تنظیمات سیستم ایرکاندیشن و خودرو را بر عهده دارد. دو جالیوانی و یک پد شارژ وایرلس زیر این نمایشگر قرار گرفته تا یک کنسول ساده را تشکیل دهد. خبری از لیور گیربکس در این قسمت نیست زیرا به ستون فرمان منتقل شده است.

 


صندلی‌ها از الگو POPO cloud استفاده می‌کنند که نرمی بسیار مطلوبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. فرمان D کات به صورت استاندارد بر روی  IM LS6 قرار دارد و نوع یوک (خلبانی) نیز به صورت سفارشی نصب خواهد شد.


این کابین مجهز به چیپ‌ست NVIDA Orin برای سیستم پیشرفته کمک راننده است. IM Motors انتظار دارد بتواند تا سال جاری عملکرد رانندگی خودکار در بزرگراه‌های 333 شهر چین را عملیاتی کند. این سیستم اواخر سال جاری تست‌های خود را پشت سر خواهد گذاشت.


مدل پایه LS6 از یک موتور در محور عقب بهره می‌برد که 314 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بر اساس اطلاعات شرکت، این کراس‌اوور می‌تواند طی مدت زمان 5.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نیرو بخش این موتور باتری سه عددی NMC با ظرفیت 71 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند بُرد مسافت 560 کیلومتر را در چرخه CLTC فراهم کند.


تریم دوم موتور الکتریکی قدرتمندتری دارد که 340 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. باتری این تریم 90 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که بُرد مسافت 680 کیلومتر خواهد داشت.


سومین نمونه که از دو مدل قبلی قدرتمندتر است از یک موتور الکتریکی در محور عقب بهره می‌برد که 515 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به این اعداد، این کراس‌اوور تنها در مدت زمان 5.5 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نیرو بخش موتور الکتریکی قدرتمندتر پک باتری 100 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ، بُرد مسافت 760 کیلومتر را در چرخه CLTC فراهم می‌کند.


در نهایت نسخه AWD که بالاترین تریم  IM LS6 محسوب می‌شود، 787 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور دارد که در مدت زمان 3.5 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری این نمونه نیز از نوع 100 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند 702 کیلومتر بُرد مسافت داشته باشد.


بدون احتساب تخفیف اولیه قیمت  IM LS6 مابین 31.480 تا 39.970 دلار است اما این شرکت برای اولین خریداران 1.640 دلار تخفیف در نظر گرفته است.  IM LS6 در این محدوده قیمت باید با رقبایی همچون Nio EC6, Tesla Model Y, Rising R7 رقابت کند.
 

نظر دهید


در همین زمینه