شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آی‌ام LS6
محصول همکاری مشترک سایک و علی‌بابا


در دسامبر ۲۰۲۰ بود که سایک موتور و گروه علی بابا، تاسیس برند IM Motors را اعلام کردند. شرکت فناوری Zhangiang Hi-Tech نیز از دیگر سرمایه‌گذاران این برند است. اکنون IM Motors اعلام کرده که از زمان آغاز فروش مدل LS6 در ماه گذشته، میزان سفارشات این شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی بیشتر از ۲۸ هزار مورد بوده است. در حال حاضر، چهار نسخه متنوع از این مدل با گستره قیمتی ۳۱ هزار و ۹۰۰ تا ۴۰ هزار دلار وجود دارد.

از لحاظ قابلیت‌های ایمنی، LS6 در گروه محصولاتی با سیستم کمک‌رسان پیشرانه سطح ۲ قرار گرفته است. وجود ۱۱ دوربین خارجی، ۱۲ رادار فراصوت، سه رادار موج‌میلی‌متری و یک لیدار این سطح را تضمین کرده‌اند. ترمز اتوماتیک در شرایط اضطراری، سیستم کمک به حفظ خطوط،‌ تشخیص علائم راهنمایی، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، کمک‌رسان تغییر خطوط و پارک خودران از ویژگی‌های دیگر این خودرو هستند. سیستم‌های دیگری مثل ورود و خروج خودران از رمپ‌ها و قابلیت ذخیره پارک نقاط تکراری در حافظه خودرو از گزینه‌های انتخابی با هزینه جانبی محسوب می‌شوند.

دکمه‌های فیزیکی کمی در فضای داخلی خودرو وجود دارد و در عوض، چندین صفحه مختلف دیده می‌شود. یک پنل ابزار ۲۶.۳ اینچی ال‌سی‌دی، صفحه‌های کنترل مرکزی دوقلو و یک صفحه ۱۰.۵ اینچی در کنسول مرکزی جای خالی دکمه‌ها را پر کرده‌اند. امکان سفارش یک صفحه ۱۵.۵ اینچی co-pilot نیز وجود دارد. سیستم عامل این صفحه‌ها IM OS است که توسط پردازشگر Qualcomm Snapdragon 8155 تغذیه می‌شود. سیستم تعاملات و فرامین صوتی، فرمان مجهز به سیستم حرارتی و چراغ‌های محیطی ۲۵۶ رنگ از ویژگی‌های دیگر داخل LS6 است.

 



مدل IM ال‌اس۶ در ۴ نسخه و با ۲ پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود: تک موتور دیفرانسیل عقب و دو موتور چهارچرخ محرک. قوی‌ترین نسخه MAX Super Performance نام دارد که می‌تواند ۷۸۷ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند. مسافت قابل‌پیمایش این نسخه به ۷۰۲ کیلومتر می‌رسد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۴۸ ثانیه طول می‌کشد. نسخه MAX Super Long Range همان‌طور که از نامش پیدا است، بیشترین مسافت قابل‌پیمایش برابر با ۷۶۰ کیلومتر را در بین نسخه‌ها ارائه می‌دهد. قدرت آن به ۵۱۵ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. نسخه بعدی MAX Long Rage نام دارد که می‌تواند ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. این نسخه در شارژ کامل می‌تواند تا ۶۸۰ کیلومتر را طی کند. در نهایت نیز نسخه پایه MAX Standard Range را داریم که توانایی تولید ۳۱۴ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر را دارد و با یک بار شارژ کامل، تا ۵۶۰ کیلومتر را می‌تواند طی کند. به غیر از نسخه قدرتمند اول، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه سایر نسخه‌ها، نیازمند ۵.۹ ثانیه است.

توجه به این نکته نیز ضروری است که بسته‌های باطری سه‌گانه این مدل توسط United Auto Battery تامین می‌شود که خود حاصل همکاری گروه سایک با CATL است. در حالت شارژ سریع، تنها ۵ دقیقه شارژ خودرو به معنای افزایش رنج آن تا ۲۰۰ کیلومتر است و با ۱۵ دقیقه شارژ، این عدد به ۵۰۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

نظر دهید


در همین زمینه