شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لانچا دلتا اینتگرال
قهرمانان نمی‌میرند

 

سال‌های بسیار زیادی است که طرفداران برند لانچا، یک روز خوش ندیده‌اند. این برند تنها در ایتالیا با یک محصول روزها را سپری می‌کند اما آینده برای آن روشن است زیرا استلانتیس تصمیم دارد این برند را دوباره احیا کند. تا آن زمان فرا برسد، یکبار دیگر از دید منهارت به تاریخچه پر شکوه این خودروساز نگاهی می‌اندازیم.


نمونه‌ای که در تصویر می‌بینید از نوع Delta HF Integrale 16V است که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 1989 رونمایی شد و اولین مسابقه خود را در رالی 1989 سن رمو آغاز کرد. پیشرانه استاندارد این خودرو از نوع 2 لیتر توربو بود که 197 اسب‌بخار قدرت و 298 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد که طبیعتا برای منهارت اعداد جالبی به نظر نمی‌رسد.


این تیونر آلمانی با ارتقا کیت توربو جدید، پیستون‌های فورج کاری شده و میله‌های آن، میل بادامک جدید Catcams، پمپ بنزین جدید بوش، رادیاتور و فن بهینه سازی شده، سیستم اگزوز جدید و در نهایت ارتقا نرم افزاری پیشرانه 4 سیلندر دلتا، توانست 375 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور را از آن استخراج کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 5 سرعته دستی به هر چهارچرخ ارسال می‌شود. برای انتقال بهتر، منهارت از کلاچ ارتقا یافته Sachs استفاده کرده است.


از دیگر تغییرات لانچیا دلتا اینتگرال می‌توان به سیستم تعلیق سفت‌تر با ارتفاع کمتر، کیت ترمز Manhart Evo با کلیپرهای چهار پیستون برمبو با دیسک 380 میلی‌متر اشاره کرد. لانچا دلتا حالا بر روی رینگ‌های 17 اینچ OZ Racing Rallye قرار می‌گیرد که جذابیت بصری بیشتری ایجاد می‌کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه