شبکه‌های اجتماعی

مک‌لارن سنا با تیونینگ نوویتک، صفر تا 200 در 6.5 ثانیه
اتومبیل فارسی - مک‌لارن سنا با تیونینگ نوویتک

وقتی عطش سرعت و شتاب پایان ندارد

مک‌لارن به حدی ابرخودرو سنا را قدرتمند و سریع توسعه داده که تیونرها اشتیاقی برای بهبود ویژگی‌های فنی آن نداشته باشند. اما تیونینگ صاحب نام، نوویتک، در اقدامی حیرت‌انگیز دست به ارتقا و شخصی سازی مک‌لارن سنا زده است.

 

نوویتک ابتدا توان پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری مجهز به توربوشارژ سنا را که در حالت استاندارد قادر به تولید 789 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 800 نیوتن‌متر است، به 889 اسب‌بخار قدرت و  888 نیوتن‌متر گشتاور ارتقا داده است. در نتیجه این ارتقا، سنا تنها 2.7 ثانیه برای رسیدن به 100 کیلومتر بر ساعت زمان نیاز دارد. در واقع این ابرخودرو 0.1 ثانیه نسبت به نمونه استاندارد سریع‌تر شده اما نکته مهم‌تر شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت نسخه ارتقا یافته است. به گفته نوویتک نسخه ارتقا یافته سنا تنها به 6.5 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت نیاز دارد که این رقم 0.3 ثانیه نسبت به مدل استاندارد سریع‌تر است. لازم به ذکر است که بیشینه سرعت نسخه تیون شده سنا نسبت به نمونه استاندارد تغییری نکرده و کماکان 335 کیلومتر در ساعت است.

 

بخشی از این افزایش قدرت از طریق استفاده از سیستم اگزوز پیشرفته که دارای آلیاژی مشابه خودروهای فرمول یک بوده صورت گرفته است. نوویتک در پنل‌های بدنه سنا تغییرات چشمگیری ایجاد نکرده است اما رینگ‌های آن را با نمونه 20 اینچی در اکسل جلو و 21 اینچی در اکسل عقب تعویض کرده است. این رینگ‌های جدید به تایرهای پیرلی P Zero با اندازه‌های 255/30 در جلو و 325/25 در عقب مجهز شده‌اند.

 

نظر دهید