شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لاماری ایما هایبرید
محصول وارداتی آرین پارس موتور

شرکت آرین‌پارس موتور از نسخه هایبریدی لاماری ایما رونمایی کرد. این مدل قرار است به عنوان یک محصول وارداتی توسط این شرکت به بازار عرضه شود.



لاماری ایما هایبرید یا HEV، از لحاظ ظاهری تفاوت‌هایی با دو تیپ ایما ساده و ایما X دارد و در جلوی آن، یک نوار کرومی عمودی از گوشه چراغ‌ها اضافه شده و طراحی جدید سپر نیز ظاهر اسپرت خودرو را تقویت کرده است. طول و عرض آن به ترتیب ۴۵۶۵ میلی‌متر و ۱۸۶۰ میلی‌متر است و ارتفاع آن هم به ۱۶۹۰ میلی‌متر می‌رسد. با فاصله بین‌محوری ۲۷۱۵ میلی‌متری، می‌توان انتظار فضای قابل‌توجهی برای پنج سرنشین خودرو را داشت. حجم صندوق عقب ۴۸۰ لیتر اعلام شده و خودرو سوار بر چرخ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی است.



قوای محرکه لاماری ایما هایبرید از یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که قدرت خروجی ترکیبی آن به ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر م‌رسد. پیشرانه ۴ سیلندر خطی خودرو از سیستم سوخت‌رسانی توربو GDI استفاده می‌کند و جعبه‌دنده آن نیز سیستم انتقال قدرت مخصوص HEV است که قدرت تولیدشده را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. ظرفیت مخزن سوخت، ۵۵ لیتر اعلام شده و این نکته نیز لازم به ذکر است که خودرو با استانداردهای آلایندگی یورو۶ منطبق است. همچنین، مصرف سوخت متوسط خودرو ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که از پیشرانه هایبریدی موثر و مفیدی خبر می‌دهد.



لاماری ایما HEV از همان امکانات و تجهیزات نسخه فول ایما X بهره می‌برد. کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای برای سرنشینان جلو، کمربند سه‌نقطه‌ای مجهز به پیش‌کشنده، ترمز ضدقفل (ABS)، ترمز کمکی الکترونیکی (HBA-BAS)، سیستم اتوهولد و سامانه الکترونیکی توزیع نیروی ترمز (EBD) تنها بخشی از تجهیزات ایمنی خودرو را تشکیل می‌دهند. فرمان برقی EPS از چند حالت متنوع (استاندارد، راحت و اسپرت) بهره می‌برد و از سایر ویژگی‌های ایمنی آن نیز می‌توان به سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (EPS)، سامانه کمک به حرکت خودرو در سرپایینی و سربالایی (HDC و HAC)، سیستم کنترل کشش خودرو (TCS)، سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS) و البته سیستم ضدسرقت الکترونیکی ایموبلایزر اشاره کرد.

 


فهرست امکانات رفاهی و ویژگی‌های فضای داخلی لاماری ایما HEV حقیقتا تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد. با ورود به خودرو، صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی لمسی و مجهز به پورت USB، صندلی‌های چرمی و صفحه کیلومتر تمام‌دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی اولین عناصری هستند که به چشم می‌آیند. صندلی راننده در ۱۰ جهت و صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت پیش‌فرض به صورت الکتریکی قابل تنظیم است. آینه‌های کناری الکتریکی به همراه حافظه و مجهز به چراغ خوش‌آمدگویی و گرم‌کن، سیستم چند رسانه‌ای با قابلیت اتصال بلوتوث، فرمان چرمی مجهز به کلیدهای سیستم سرگرمی، ۶ بلندگو، کول‌باکس مجهز به دریچه هوا برای سرنشینان عقب، سانروف پانورامیک اسکای‌لایت، کنسول میانی ردیف جلو و عقب و قابلیت اتصال وای‌فای سایر ویژگی‌های رفاهی لاماری ایما هایبریدی را تشکیل می‌دهند. علاوه بر سیستم تصفیه هوای کابین (AQS)، سرنشینان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به کنترل لمسی نیز دسترسی دارند.



سامانه‌های کمک‌رسان قابل‌توجهی هم دیده می‌شوند. لاماری ایما HEV مجهز به دوربین دید عقب با رزولوشن HD، دوربین ثبت وقایع رانندگی، دوربین ۳۶۰ درجه پانورامیک و چراغ‌های روشنایی روز است. همچنین، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید هوشمند نیز وجود دارد. کروز کنترل، سیستم هشدار عبور ترافیک عقب (RCTA)، سیستم هشدار انحراف از خطوط، سنسور پارک عقب و درب صندوق عقب که به شکل الکتریکی و با پشتیبانی از حرکت پا باز و بسته می‌شود نیز سایر برتری‌های خودرو در این بخش را تشکیل می‌دهند. لاماری ایما هایبرید همچنین از سیستم هشدار باز شدن درب‌ها (DOV)، سیستم کمک تغییر خطوط (LDWS)، رادار نقاط کور (BSD) و همچنین سیستم هشدار تصادف و برخورد از جلو نیز مجهز است.

نظر دهید


در همین زمینه