شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جک E30X
ملاقات با هاچ‌بک الکتریکی جک در نمایشگاه اتومبیل پکن

 جک هاچ‌بک جدید خود را در نمایشگاه اتومبیل پکن به نمایش گذاشت. جک EV3 که با نام E30X نیز شناخته می‌شود، یک خودروی تمام الکتریکی است که با میزان پیمایش‌های متفاوت عرضه می‌شود. سه بازه پیمایش ۳۵۵، ۴۰۵ و ۵۰۵ کیلومتری برای این خودرو سفارش است.
در حاشیه نمایشگاه پکن 2024، مدیر مارکتینگ کرمان موتور از عرضه جک E30X در ایران خبر داد. این خودروی تمام الکتریکی در مجهزترین نمونه و با رنگ‌های خاص و منحصر به فرد در بازار ایران عرضه خواهد شد.

 

طراحی جک E30X

جک E30X یک خودروی هاچ‌بک جمع و جور با ابعاد 4025، 1770 و 1560 میلی‌متر به ترتیب برای طول عرض و ارتفاع است که می‌توان آن را از نظر اندازه در ردیف سایپا کوییک قرار داد. با این حال به لطف سیستم محرک الکتریکی، مهندسان این خودرو توانسته‌اند به فاصله بین دو محور 2620 میلی‌متری دست پیدا کنند که عددی نزدیک به فاصله بین دو محور سایپا شاهین است. همین موضوع موجب شده جک E30X با وجود طول نه چندان زیاد، فضای کابین فوق‌العاده بزرگ و جاداری داشته باشد.
در بخش استایل، طراحان جک نگاهی جدی به محصولات مینی داشته‌اند. طراحی جک E30X به ویژه در بخش جلو، به وضوع تحت تاثیر مینی صورت گرفته است. چراغ‌های گرد که به فناوری LED مجهز شده در این بخش و همچنین شیوه طراحی آینه‌های کناری در نمای بغل جک E30X کاملا تداعی کننده طراحی مینی است. با این حال در نمای عقب بیش از این که سبک طراحی مینی دیده شود، به نظر می رسد چراغ‌های با الهام از فیات 500L طراحی شده است.
در حالتی که از جک E30X با تمام ظرفیت سرنشین‌ها استفاده کنید، این خودرو فضای باری حدود 250 لیتری در اختیار شما قرار می‌دهد، اما پشتی صندلی عقب به صورت یکپارچه تا می‌شود و این فضا به 1150 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

 

مشخصات فنی جک E30X

جک E30X به یک موتور الکتریکی روی محور جلو مجهز شده که توان تولید 70 کیلووات قدرت را دارد که معادل 93 اسب بخار است. این پیشرانه الکتریکی 135 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی آن مستقیم به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. این موتور با مجموعه بانری ۴۱ کیلووات ساعتی، امکان پیمایش ۴۰۵ کیلومتری را فراهم می‌کند.
یک تیپ قدرتمند نیز در فهرست انتخاب‌های جک E30X دیده می‌شود که دارای موتوری با توان ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور است. این تیپ به باتری ۵۱ کیلووات ساعتی مجهز است و امکان پیمایش ۵۰۵ کیلومتر با هر شارژ را دارد. کرمان موتور این تیپ را برای عرضه در بازار ایران در نظر گرفته است. این موتور که سیستم خنک‌کاری آن با مایعات انجام می‌شود، به جک E30X این امکان را می‌دهد تا در مدت زمانی کم‌تر از ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.
زمان لازم برای شارژ باتری‌های جک E30X از ۳۰ تا ۸۰ درصد کم‌تر از نیم ساعت است و شارژ کامل آن از صفر تا صد درصد، ۷.۵ ساعت طول می‌کشد.
جک E30X بر اساس سیکل WLTP حدود ۴۰۵ و ۵۰۵ کیلومتر امکان پیمایش دارد. نسخه‌ای که به ایران می‌آید از باتری‌های لانه زنبوری CATL استفاده می‌کند که برای شارژ سریع 30 تا 80 درصد به 30 دقیقه زمان نیاز دارد و شارژ کامل آن با برق خانگی 9 ساعت زمان می‌برد. نمونه 505 کیلومتری جک E30X به پورت شارژ CCS2 مجهز است.

 

      بخوانید -> فروش اقساطی KMC X5

 

امکانات و آپشن‌های جک E30X

جک E30X دارای امکاناتی مانند رینگ‌های 17 اینچی، دستگیره‌های مخفی درها، بالابر اتوماتیک چهار شیشه به همراه آنتی ترپ، آینه‌های کناری برقی مجهز گرمکن و امکان جمع شوندگی الکتریکی، فرمان برقی با پوشش چرمی و کلیدهای کنترل، صندلی 6 جهته برقی راننده،گرمکن صندلی راننده، حافظه صندلی راننده، 6 کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایشگر فشار باد تایر، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، برنامه کنترل پایداری، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش و سیستم ترمز کمکی است.
در یخش دستیارهای هوشمند نیز، جک E30X به سیستم ‌های هشدار نقطه کور، هشدار باز شدن درها، هشدار ترافیک پیش رو، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، تعویض خودکار نوربالا، دستیار ماندن در خط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار مجهز شده است.
یک نمایشگر 15.6 اینچی در مرکز داشبورد که دسترسی و کنترل به تمام تجهیزات خودرو از طریق آن صورت می‌گیرد برای جک E30X در نظر گرفته شده که سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی را پشتیباین می‌کند. در کنار آن یک نشانگر دیجیتالی با نمایشگر 6.2 اینچی پیش روی راننده قرار دارد. شارژر وایرلس و 8 اسپیکر برای نسخه‌ای که در بازار ایران عرضه می شود نیز در نظر گرفته شده است. نورپردازی مخف 64 رنگ، چراغ‌های عقب هالوژنی، چراغ جلوی LED، خروجی سیستم تهویه برای سرنشین‌های عقب، کول باکس و فیلتر ذرات PM2.5 نیز دیگر امکاناتی است که در فهرست تجهیزات جک E30X دیده می‌شود.

 

 

جک E30X در ایران

کرمان موتور به زودی جک E30X را در بازار ایران رونمایی و عرضه خواهد کرد. پیش بینی می‌شود این خودرو با قیمتی در محدوده 1 تا 1.2 میلیارد تومان در بازار ایران عرضه شود. خودرویی که به واسطه میزان پیمایش قابل قبول با یک شارژ و نبود گزینه‌های جذاب بنزینی هم سگمنت، می‌تواند به گزینه‌ای جذاب برای خودروی دوم یا سوم خانواده تبدیل شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه