شبکه‌های اجتماعی

تولید تویوتا کمری کاهش می‌یابد

در میان تقاضای گسترده برای شاسی‌بلندها

تولید اتومبیل‌های چهار در سال به سال کاهش می‌یابد. تویوتا در واکنش به تغییر ذائقه مشتریان صنعت خودروسازی، تولید یکی از سه خط تولید کمری را در ایالت کنتاکی کاهش می‌دهد. هنوز به طور دقیق مشخص نیست چند دستگاه از این سدان محبوب کم‌تر تولید خواهد شد، اما این تغییر اخراج کارکنان تویوتا را در پی نخواهد داشت.
ریک هستربرگ، سخنگوی تویوتا به بلومبرگ گفته است: « روند تولید در صنعت خودرو چرخه‌ای است و این برای ما یک اتفاق طبیعی است که به صورت ماهانه برای حجم تولید برنامه‌ریزی کنیم.»
کمری، محبوب‌ترین سدان تویوتا در بازار آمریکا است، اما روند فروش این مدل سیر نزولی را طی می‌کند، به گونه‌ای که در مقایسه با نوامبر سال گذشته، تقاضا برای تویوتا کمری 6.1 درصد کاهش داشته است. تویوتا در یک سال گذشته 289801 دستگاه کمری به مشتری‌ها تحویل داده است، این در حالی است که در مدت مشابه، کراس‌اوور RAV4 با 353151 دستگاه، پرفروش‌ترین محصول تویوتا در بازار آمریکا بوده است.
تویوتا به دنبال این است که جذابیت‌های مدل کمری را افزایش دهد. در همین راستا نسخه TRD را به بازار ارائه می‌کند. در این نسخه یک مجموعه کیت بدنه به کمری اضافه شده که شامل اسپلیترهای جلو، رکاب‌های کناری، اسپویلر و دیفیوزر عقب می‌شود. کالیپر‌های ترمز قرمز رنگ، رینگ‌های سیاه 19 اینچی نیز از دیگر المان‌های جذاب این نسخه است. در نمای کابین نیز در کمربندها، دوخت‌های چرم دسته دنده و داشبورد و دوردوزی زیرپایی‌ها بر رنگ قرمز تاکید شده است. نوشته TRD روی پشت سری‌ها نیز از دیگر تفاوت‌های این نسخه است. تویوتا یک موتور 6 سیلندر خورجینی با توان 301 اسب بخار برای این مدل در نظر گرفته که با یک مجموعه اگزوز جدید همراه شده است.
تویوتا به تازگی اعلام کرده اگر لازم باشد تولید برخی محصولات خود را در آینده متوقف خواهد کرد. اگرچه این سرنوشت خوشایندی برای کمری کماکان موفق نیست، اما این نشان می‌دهد که خودروسازان درک کرده‌اند که تقاضای مشتری‌ها در حال تغییر است. البته مدلی که می‌توان هنوز به آینده آن امیدوار بود یاریس است، زیرا اگرچه مشتری‌ها گرایش زیادی به کراس‌اوورهای کوچک دارند، اما هنوز به خودروهای کوچک نیز روی خوش نشان می‌دهند.

نظر دهید


در همین زمینه