شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لامبورگینی اونتادور
پایان اسطوره

 

پس از تولید 11.465 دستگاه بالاخره تولید لامبورگینی اونتادور به پایان رسید. آخرین خودرو که از خط تولید خارج شد یک دستگاه Ultimae Roadster با رنگ بدنه ویژه آبی از بخش سفارشی سازی Ad Personam بود که به مالک خود در سوئیس می‌رسد.


از نظر فنی، این دومین بار است که لامبورگینی به تولید اونتادور پایان می‌دهد. زمانی که کشتی باری Felicity Ace که حامل خودروهای فولکس واگن بود غرق شد، 15 نمونه Ultimae در میان 4 هزار خودرو فولکس واگن قرار داشت؛ از این رو لامبورگینی برای جایگزینی این نمونه‌ها تولید را دوباره آغاز کرد.


این مدل موفقیت بسیار بزرگی برای لامبورگینی بود زیرا رکورد تولید و عرضه خودروهای 12 سیلندر این شرکت با اونتادور شکسته شد. اونتادور پس از پنج سال تولید توانست جایگاه مورسیه‌لاگو را به دست بیاورد. 85 درصد از مشتریان از دپارتمان شخصی سازی Ad Personam استفاده کرده‌اند که نتیجه آن بیش از 200 رنگ و تریم منحصر به فرد شده است.


لامبورگینی سال 2011 اونتادور را با نام کوپه LP700-4 در نمایشگاه ژنو معرفی کرد. پیشرانه این خودرو از نوع 12 سیلندر 6.5 لیتر با زاویه 60 درجه بین سیلندر‌ها است که در نسخه اولیه 690 اسب‌بخار قدرت و 690 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. اونتادور تنها 2.9 ثانیه زمان نیاز داشت تا از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بیشینه سرعت این خودرو 350 کیلومتر عنوان شده است.
اونتادور طی مدت زمان حضور خود، چندین مدل فرعی و چند مدل بر اساس خود داشت. SVJ مدلی بود که طی مدت زمان 6.44.97 توانست رکورد نوربرگ‌رینگ را بشکند. Sian FPK 37، Veneno، Centenario و Countach LPI 800-4 از دیگر مدل‌هایی بودند که بر اساس اونتادور تولید شدند.


تصاویر جاسوسی اخیر نمایی کلی از جانشین اونتادور رانشان می‌دهد که بی شباهت به اونتادور نیست. چراغ‌های جلو کوچکتر به نظر می‌رسد و ورودی‌های هوای روی گلگیر نیز اصلاح شده است.


به احتمال زیاد این خودرو به صورت هایبرید همراه با پیشرانه 12 سیلندر در اوایل سال 2023 تولید خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه