شبکه‌های اجتماعی

نقطه عطف در هفتمین سال

مک‌لارن 15 هزارمین سوپراسپرت خود را تولید کرد

همه می‌دانند که ساختن یک سوپراسپرت به مراتب دشوارتر و پرهزینه‌تر از خودرو‌های معمولی است. تولید ابرخودرو‌ها به طور مستقیم به میزان تقاضای بازار بستگی دارد که همین مورد، زمان‌بندی خط تولید آن‌ها را بسیار پیچیده می‌کند. به همین علت، رسیدن به یک شاخص تولید استاندارد همواره چالشی جدی برای سازندگان سوپراسپرت به حساب می‌آمده است.
مک‌لارن توانسته است به آمار خوبی در تولید، پس از هفت سال از آغاز دور جدید فعالیت‌هایش دست یابد. این موفقیت بسیار بهتر از آن چه که به نظر می‌رسد، حقیقت دارد. به گونه‌ای که چندی پیش مک‌لارن، تولید 10 هزارمین محصول خود را جشن گرفت و اکنون با گذشت تنها 18 ماه از آن مراسم، 15 هزارمین مک‌لارن از خط تولید خارج شد. این افزایش تیراژ، دست‌یابی به آمار تولید 278 دستگاه خودرو در ماه را نشان می‌دهد که از رکورد‌های قبلی این شرکت انگلیسی به مراتب بالاتر است.
15 هزارمین مک‌لارن تولید شده، یک 570 S اسپایدر به رنگ Curacao Blue است که در حقیقت نسخه کانورتیبل 570 S کوپه، به شمار می‌رود. قطعا نمی‌توان این را با سوپرخودرویی چون 720 S مقایسه کرد. اما به واقع یک مک‌لارن اصیل است که DNA همیشگی محصولات جذاب این برند انگلیسی را در ذات خود دارد.
افزایش تولید خودرو‌های مک‌لارن، از سال 2016 به دلیل ایجاد تقاضای بالا برای محصولات جدید این کمپانی شکل گرفت. این افزایش محبوبیت، تیراژ تولید روزانه مک‌لارن را دو برابر کرده و از 10 دستگاه، به 20 دستگاه در روز رساند. 90 درصد این اتومبیل‌ها در سایت Woking به تولید رسیدند و به مشتریانی در بیش از 30 کشور جهان تحویل داده شدند.
مایک فلوییت، مدیر اجرایی مک‌لارن می‌گوید: «رسیدن به تیراژ 15 هزار دستگاهی آن هم تنها با گذشت 18 ماه از ثبت رکورد 10 هزارتایی، افتخار بزرگی برای مک‌لارن است که نشان از استقبال بالا و محبوبیت محصولات ما در بین مشتریان دارد. مدل‌های سری اسپرت ما، به رشد فروش‌ کمک بزرگی کردند و اکنون مدل 570 S Spider را به جرئت می‌توان به عنوان سردمدار سگمنت خود دانست. حقیقت این است که در حال حاضر، ما قادر به تولید 20 خودرو در هر روز هستیم که این نشان از کار و تلاش سخت و تعهد تک تک نیرو‌های کار ما است. به عقیده من هریک از آن‌ها باید با قاطعیت تمام به این موفقیت افتخار کنند و خود را در کار تیمی بزرگی که در طول این چند ماه انجام گرفت، شریک بدانند.»
در سال 2017، این خودروساز دو مدل جدید را به بازار معرفی کرد. 570 S Spider از سری سوپر‌اسپرت‌های مک‌لارن و 720 S از خانواده سوپر‌کار‌های آن. با اضافه شدن این دو مدل به خط تولید، 3,340 دستگاه اتومبیل با لوگوی مک‌لارن، در این سال عرضه شد که دو سوم آن‌ها از سری سوپراسپرت و یک سوم از گونه سوپرکار بودند. حال به تازگی با ورود مدل Senna به خطوط این کارخانه انگلیسی، انتظار می‌رود که تا پایان امسال 500 دستگاه دیگر نیز به تعداد مک‌لارن‌های تولیدی اضافه شود.

نظر دهید


در همین زمینه