شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آرک فاکس کائولا
آرک‌فاکس کائولا

 

آرک فاکس زیر مجموعه بایک محسوب می‌شود که سال 2018 با نام جیهو تاسیس شد. نام بین المللی این برند arcfox است که در حال حاضر سبد محصولات آن مدل‌هایی همچون سدان Alpha S، کراس‌اوور Alpha T و اخیرا کائولا را تشکیل می‌دهد. این شرکت با غول تکنولوژی یعنی هوآوی رابطه بسیار نزدیکی دارد و به همین علت از سیستم عامل هارمونی و سیستم رانندگی خودکار این شرکت بهره می‌برد. فروش این شرکت بالا نیست و تا به اینجا در سال 2023 تنها 8.269 دستگاه از مدل‌های خود به فروش رسانده و امیدوار است که کائولا بتواند این عدد را افزایش دهد.


کائولا با وجود 4500 میلی‌متر طول، 1870 میلی‌متر عرض، 1655 میلی‌متر ارتفاع و 2820 میلی‌متر فاصله بین دو محور یک MPV سایز متوسط محسوب می‌شود. استایل طراحی کائولا مانند بسیاری از خودروهای چینی درجه 2، از فرم سیال با چراغ‌های روی سپر، دیلایت‌های بیضی و طرح دو رنگ بدنه پیروی می‌کند. در نمای جلو به واسطه قطعه سفید رنگ سپر، کائولا چهره خندانی پیدا کرده که جلوه جذابی به نمای رو به رو می‌دهد. نمای جانبی کائولا بسیار ساده طراحی شده اما رینگ‌های طرح (+) کائولا و وجود یک کوآلا بر روی ستون D این بخش را از سادگی خارج می‌کند. نمای عقب کائولا از چراغ‌های متصل که در مرکز آن نوشته نورانی آرک فاکس دیده می‌شود بهره می‌برد و برای هماهنگی با نمای رو به رو، از همان قطعه سفید رنگ سپر اما بدون طرح منحنی استفاده شده است.


کابین کائولا از نمای خارجی آن ساده‌تر طراحی شده و خبری از طراحی پیچیده و کلیدهای فیزیکی نیست. نمایشگر شناور پشت فرمان، سیستم اطلاعات و سرگرمی و دریچه‌های گرد تهویه مطبوع تنها المان‌های بخش داشبورد هستند. تم کابین کائولا با رنگ بدنه ست شده و از رنگ‌های آبی، سفید و طوسی تشکیل شده است.


بر روی ستون B سمت چپ کائولا یک دوربین نصب شده که راننده (از نظر شرکت آرک فاکس مادران) می‌تواند در حین رانندگی بدون آنکه به عقب برگردد؛ کودک خود را در نمایشگر مرکزی مشاهده کند. این شرکت تاکید بسیاری بر روی سلامت کودک دارد و از این رو کابین کائولا را به مواردی مانند تهویه مطبوع با سیستم ضد باکتری، فیلتر‌های PM2.5 و PM10، فیلتر گرد و غبار و لامپ فرابنفش مجهز کرده است. هنگامی که درب‌ها قفل هستند و حسگرهای داخلی تشخیص می‌دهند که فردی داخل خودرو نیست، لامپ UV را روشن می‌کند تا کابین ضدعفونی شود. این عمل را می‌توان با اپلیکیشن از راه دور فعال کرد. طبق اطلاعات شرکت، ضدعفونی با درجه پزشکی طی مدت زمان 15 دقیقه انجامی می‌شود.

 


برای تجهیز و طراحی کابین کائولا، آرک فاکس با Goodbaby International که وسایل کودک را توسعه می‌دهد همکاری داشته است. این دو با یکدیگر صندلی کودکی را ساخته‌اند که به صورت الکترونیکی کنترل خواهد شد و مادر می‌تواند شکل آن را به حالت تخت خواب تغییر دهد. استحکام این صندلی در مقایسه با صندلی‌ها دیگر 156 درصد افزایش پیدا کرده است.


آرک فاکس کائولا از یک ریل زیر صندلی‌ها استفاده کرده که در صورت لزوم برای سهولت در سوار و پیاده شدن فضای بیشتری ایجاد کند. صندلی شاگر می‌تواند کاملا تا شود و پشتی صندلی ردیف دوم می‌تواند تا 140 درجه به سمت عقب شیب داشته باشد.


قوای محرکه این MPV، یک موتور الکتریکی است که در قسمت جلو نصب شده و 163 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. نیرو بخش موتور الکتریکی آرک فاکس کائولا باتری 58.86 کیلووات ساعت LFP ساخته شده توسط CATL است که با یکبار شارژ بُر مسافت 500 کیلومتر را در چرخه CLTC تامین می‌کند.


کائولا در چهار تیپ عرضه می‌شود که بازه قیمت آن از 18.100 تا 23.300 دلار است. از نظر امکانات ایمنی و رفاهی آرک فاکس کائولا در سطح مطلوبی قرار دارد و از سیستم خودران سطح 2 بهره می‌برد. تا به حال 5 هزار نفر این خودرو را در چین پیش خرید کرده‌اند.

 

نظر دهید


در همین زمینه