شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای کونا الکتریکی
ثبت سفارش از پاییز

 

هیوندای کونا کراس‌اوور سایز کوچک کره‌ای‌ها است که نسل اول آن سال 2017 تولید شد. نسل دوم سال 2022 معرفی شد که از نظر ظاهری کاملا با نسل قبل و فیس لیفت‌های آن تفاوت دارد. نسخه الکتریکی این کراس‌اوور هنوز به بازار آمریکا عرضه نشده و حالا هیوندای برخی از اطلاعات هیوندای کونا الکتریکی که برای بازار آمریکا شمالی در نظر گرفته شده را منتشر کرده است.


طراحی نسل جدید هیوندای کونا الکتریکی کاملا با نمونه قبلی متفاوت شده به صورتیکه قسمت جلو حالا عریض‌تر و صاف شده و دیلایت‌ها از حالت ابرو مانند به شکل یک نوار عرضی درآمده است. چراغ‌های اصلی همچنان بر روی سپر نصب شده‌اند اما ابعاد آن بزرگتر شده و گرافیک داخل چراغ نیز با نمونه قبل تفاوت دارد. با توجه به تغییر استایل کلی جلو، سپر نیز طراحی جدیدی دارد و قسمت زیرین آن در مواقع لزوم برای خنک‌کاری باتری‌ها باز می‌شود.


طراحان سعی کرده‌اند تا در نمای جانبی هیوندای کونا الکتریکی خصوصا در قسمت گلگیرها از طرح آیونیک 5 نیز استفاده کنند. با توجه به فرم سیال این کراس‌اوور ضریب درگ از 0.29 به 0.27 رسیده تا مصرف انرژی کم و همینطور بُرد مسافت بیشتر شود.


از نظر ابعاد، هیوندای کونا الکتریکی 4356 میلی‌متر طول، 1826 میلی‌متر عرض، 1579 میلی‌متر ارتفاع و 2660 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد که در هر پارامتر بزرگتر از نسل قبل است. برای ذخیره سازی لوازم، کونا الکتریکی 722 لیتر فضای عقب و 27 لیتر فضای جلو در اختیار مالک قرار می‌دهد.


هیوندای کونا الکتریکی در بازار آمریکا با شورولت بولت رقابت خواهد داشت که پک باتری بزرگتر دارد. نسل فعلی هیوندای کونا الکتریکی در بازار آمریکا حضور دارد از پک باتری 64 کیلووات ساعت بهره می‌برد در حالیکه نسل جدید با ارتقا از پک باتری 64.8 کیلووات ساعت استفاده می‌کند. آزمایشات اولیه نشان می‌دهد بُرد مسافت این خودرو در چرخه EPA تنها 2 کیلومتر بیشتر شده و به 418 کیلومتر رسیده است.


مدت زمان شارژ هیوندای کونا الکتریکی نسبت به قبل بهتر شده و حالا ظرفیت باتری با شارژر 400 ولت سطح 3 DC در مدت زمان 40 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌رسد. افرادی که در مناطق سردسیر آمریکا زندگی می‌کنند می‌توانند از گزینه فارشی پیش تهویه باتری استفاده کنند.


قوای فنی و خروجی موتور الکتریکی با نمونه قبلی یکسان خواهد بود. این بدان معناست که نسخه دور بُرد با یک موتور الکتریکی در قسمت جلو همچنان 201 اسب‌بخار قدرت و 254 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و نسخه استاندارد هیوندای کونا الکتریکی نیز 133 اسب‌بخار قدرت و 254 نیوتن‌متر گشتاور دارد.


از ویژگی‌ها و امکانات جدید هیوندای کونا الکتریکی می‌توان به قابلیت شارژ و تامین انرژی دستگاه‌های الکتریکی دیگر توسط خودرو با خروجی 1.7 کیلووات، سیستم ترمز احیا شونده هوشمند که بر اساس ترافیک بازیابی انرژی را تغییر می‌دهد، امبینت لایت، تم جدید فضای داخلی و دو نمایشگر متصل 12.3 اینچ در یک قاب اشاره کرد.


هیوندای کونا الکتریکی اواخر پاییز 2023 برای سفارش‌گذاری در دسترس قرار می‌گیرد. قیمت این خودرو در زمان عرضه مشخص خواهد شد. تولید هیوندای کونا الکتریکی در اولسان کره جنوبی انجام می‌شود و نمونه‌های اروپایی نیز درکارخانه Nošovice چک تولید خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه