شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لامبورگینی لانزدور کانسپت
چشم امید به موفقیت احتمالی لانزدور

لامبورگینی می‌خواهد با نسخه تولیدی کانسپت لانزدور که اوایل امسال رونمایی شد و اخیرا هم نسخه مجازی آن در بازی روبلاکس در دسترس کاربران قرار گرفت،‌ وارد دنیای خودروهای الکتریکی شود. این ابرخودرو نه تنها به خاطر اولین تلاش لامبورگینی در راستای ورود به سگمنت الکتریکی‌ها مهم است، بلکه به خاطر بدنه جذاب و عجیبی که دارد هم مورد تقدیر قرار گرفته است. این بدنه مرزهای رایجی که از خودروهای کوپه،‌ سدان یا کراس‌اوور می‌شناسیم را متحول کرده است. اکنون متوجه شده‌ایم که چرا لامبورگینی این طراحی خاص بدنه را برای اولین خودروی الکتریکی خود انتخاب کرده است.

فدریکو فوشینی، مدیر ارشد بخش بازاریابی و فروش لامبورگینی در مصاحبه اخیرخود با اتوبلاگ، از منطق و استدلال پشت طراحی خاص لانزدور صحبت کرده است. لامبورگینی از نبود یک سدان و یا یک خودروی 2+2 در خط تولید خود خبر داشت اما به دو دلیل، تصمیم گرفت که سراغ شکل بدنه سدان برای محصول جدید خود نرود.

 

AutomobileFa 2023 Lamborghini Lanzador Concept 14021008 003



فوشینی در مصاحبه خود گفته است: «وقتی که پروژه را شروع کردیم، در حال بررسی و شناسایی فرصت‌های جدید در خط تولید و کارنامه مجموعه بودیم و متوجه شدیم که محصولات لازم برای پوشش دو سگمنت اصلی را نداریم. یکی از آن‌ها، خودروهای سدان و دیگری سگمنت محصولات 2+2 بود. همان زمانی که تصمیم گرفتیم به جای مدل Estoque، مدل Urus را تولید کنیم می‌دانستیم که سدان‌ها در حال افول هستند اما سگمنت شاسی‌بلندها در حال محبوب شدن بودند. دلیل دوم این است که وقتی صحبت از سدان‌ها می‌شود، باید شرایط و نیازهای بازارهای هدف را هم در نظر داشت. در چین که یکی از بازارهای اصلی سدان‌ها محسوب می‌شود،‌ باید نسخه‌ای با فاصله بین‌محوری بیشتر داشته باشید. {چنین خودرویی} لامبورگینی نیست. لامبورگینی نمی‌تواند چنین محصولی باشد.»

 

AutomobileFa 2023 Lamborghini Lanzador Concept 14021008 002



میچیا بورکرت، مدیر بخش طراحی لامبورگینی نیز در مصاحبه با همین نشریه از استفاده از تجارب مدل Huracan Sterrato در زمان طراحی مدل لانزدور صحبت کرد. او گفته است: «ما در حال کار روی Huracan Sterrato بودیم، خودرویی که جایگاه صندلی بالاتری دارد. بدنه این مدل جذاب و مستحکم بود و من گفتم که نسخه تمیزتری از Sterrato را می‌توانیم برای سگمنت 2+2 آماده کنیم.»

لامبورگینی هنوز درباره پیشرانه و قدرت فنی مدل لانزدور هیچ صحبتی نکرده است. البته انتظارات برای این مدل از همین الان هم بالا است و طرفداران این برند محبوب، منتظر قوی‌تری نسخه تولیدی لامبورگینی هستند. در حال حاضر، قدرتمندترین محصول لامبورگینی، مدل Revuelto است که قادر به تولید ۱۰۰۱ اسب‌بخار است. از سال ۲۰۲۸ به عنوان زمان معرفی و رونمایی رسمی از لامبورگینی لانزدور یاد شده است.

نظر دهید


در همین زمینه