شبکه‌های اجتماعی

2023 Toyota bZ3
2023 Toyota bZ3
با ضریب درگ 0.2

 

bZ3 به عنوان دومین نمونه از خانواده جدید الکتریکی این برند، یعنی bZ (beyond Zero) معرفی شد. این خودرو که با کمک بی‌وای‌دی و فاو ساخته شده در ابتدا به بازار چین ورود می‌کند. طراحی خارجی خودرو از کوسه کله چکشی الهام گرفته شده که در تمام نمونه‌ها از چنین فرمت ثابتی استفاده می‌شود. برخلاف نمای جانبی که از خطوط شکسته بسیاری استفاده شده، سقف خودرو bZ3 محدب با شیبی نرم به درب صندوق بار می‌رسد تا ضریب درگ را به عدد 0.218 برساند.


کابین bZ3 به گونه‌ای طراحی شده که تویوتا آن را جزیره دیجیتال می‌نامد. راننده می‌تواند با نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی عمودی که مرکز داشبورد نصب شده، تنظیمات سیستم صوتی، تهویه مطبوع و حتی باز شدن درب صندوق را کنترل کند و با نمایشگر دیجیتال پشت فرمان که نزدیک به شیشه و دور‌تر از فرمان نصب شده، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار داشته باشد. یک ناب چرخشی در کنسول میانی نصب شده که مانند لیور دنده وضعیت رانندگی را در سه حالت R، N و D قرار می‌دهد.


خودرو تویوتا bZ3 بر اساس چرخه آزمایش خودروهای سبک در چین می‌تواند با یکبار شارژ مسافت بیش از 600 کیلومتر را طی کند. بی‌وای‌دی باطری‌های لیتیوم آهن فسفات bZ3 را تامین می‌کند که به گفته این شرکت پس از گذشت 10 سال از عمر آن، 90 درصد ظرفیت آن قابل استفاده خواهد بود. برای خنک‌کاری، مدیریت و نظارت بر امنیت باطری‌ها سیستم‌های جدید بر روی این خودرو الکتریکی نصب شده است.


مشخصات فنی آن هنوز به صورت دقیق منتشر نشده اما طبق اطلاعیه قبلی، این خودرو در دو نوع 178 و 238 اسب‌بخار با بیشینه سرعت 160 کیلومتر بر ساعت (محدود شده) تولید می‌شود.


مسئول تولید  تویوتا bZ3 در چین فاو است که فروش آن را نیز بر عهده دارد. این سدان در اوایل سال 2024 در بازار اروپا به فروش خواهد رسید و همچنان خبری مبنی بر عرضه آن در بازار آمریکا شمالی نیست.


تویوتا بر روی خانواده bZ کار می‌کند و طبق رنامه ریزی این شرکت شش مدل دیگر مبتنی بر پلتفرم e-TNGA تولید خواهد شد. اولویت با خودروهای کامپکت، کراس‌اوور سایز متوسط، سدان سایز متوسط، مینی‌ون سایز متوسط، شاسی بلند سایز متوسط و سایز بزرگ است.

 

نظر دهید


در همین زمینه