شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فیسکر Pear
آماده بودن ۲ مدل جدید برای تولید انبوه


هنریک فیسکر، مدیرعامل فیسکر اخیرا اعلام کرده که این برند آمریکایی در حال مذاکره با پنج شرکت خودروساز است تا توان تولیدی برای محصولات جدیدش را تضمین کند. او در مصاحبه با رویترز در برلین گفت: «ما هم‌اکنون دو مدل داریم که تقریبا آماده تولید هستند. می‌توانیم آن‌ها را سریعا به بازار بیاوریم و فقط به ظرفیت تولید بیشتر نیاز داریم.»

فیسکر در ماه می نیز گفته بود که در حال بررسی همکاری‌ها و قراردادهای مشترک است تا بتواند بخش‌های مختلف فرآیند تولید محصولات جدید برند را تامین کند. او اکنون از امکان همکاری با خودروسازهای سنتی حرف می‌زند و می‌گوید که امیدوار است طی چند ماه آینده، بتواند شریک تجاری قابل‌قبولی برای فیسکر انتخاب کند.

برند فیسکر فعلا فقط یک محصول در بازار دارد: مدل اوشن که یک شاسی‌بلند الکتریکی است و توسط تاسیسات شرکت ماگنا اینترنشنال تولید می‌شود. دو مدل دیگر که یک پیکاپ و یک شاسی‌بلند کوچک‌تر هستند، قرار است تا سال ۲۰۲۵ عرضه شوند. مدل شاسی‌بلن که Pear نام دارد، در یک تاسیسات تولیدی در اوهایو ساخته خواهد شد اما فیسکر برای رسیدن به تمام اهداف خود به ظرفیت تولیدی بسیار بیشتری نیاز دارد.

ماگنا تا به حال ۵ هزار دستگاه از مدل اوشن را تولید کرده است. با این حال، با کم شدن میزان تقاضای این محصول در بازار، تولید سالانه آن نیز کاهش پیدا کرد. فیسکر با وجود چنین مشکلاتی، مطمئن است که برند در مسیر درستی قدم برداشته و هدف نهایی آن همچنان ثبت سود قابل‌توجه برای سهام‌داران است. او وعده داده بود که برای امسال، حاشیه سود ۲ رقمی را ثبت خواهد کرد.

گزارش فعالیت‌ها و عملکرد مالی فیسکر در سه ماهه سوم سال تا چند روز آینده منتشر خواهد شد. این نکته را هم نباید فراموش کنیم که فیسکر در فصل دوم سال جاری، ضرر ۲۵ سنت برای هر سهم را ثبت کرده بود و سهام‌داران این برند اکنون دلیل کافی برای نگران شدن دارند و می‌خواهند که هرچه سریع‌تر، عملکرد آن در فصلی که گذشت را بررسی کنند.

نظر دهید


در همین زمینه