شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دنزا Z9GT
پرچم‌دار جدید سدان‌های برند معرفی شد

دنزا چند روز پیش از شروع نمایشگاه پکن ۲۰۲۴، محصول جدید خود یعنی دنزا Z9GT را به صورت رسمی معرفی کرد. حال در نمایشگاه پکن،‌ این خودرو برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت و اولین حضور خود در یک رویداد بزرگ را تجربه کرد. دنزا Z9GT پرچم‌دار جدید برند محسوب می‌شود و عرضه آن از ماه می آغاز خواهد شد. این خودرو در دو نسخه تمام‌الکتریکی و پلاگ‌این هایبریدی در دسترس است.


دنزا Z9GT از زبان طراحی جدید برند بهره می برد

در خانواده محصولات دنزا، مجموعه Z متعلق به سدان‌ها است و عدد ۹ موجود در نام Z9GT نیز قرار است نشان‌دهنده پرچم‌دار بودن این مدل باشد. دنزا Z9GT اولین محصول برند است که زبان طراحی جدید آن را منعکس می‌کند. ظاهر کلی خودرو در عین سادگی، بسیار جذاب و داینامیک است و در کوچک‌ترین ابعاد و عناصر آن نیز تاکید بر چابک و سریع بودن خودرو را می‌توان مشاهده کرد. طراحی چراغ‌های جلو به شکلی هنرمندانه و جذاب انجام شده و گلگیر جلو هم این زیبایی را دوچندان می‌کند. تفاوت‌هایی جزئی بین دو نسخه تمام‌الکتریکی و پلاگ‌این هایبریدی وجود دارد اما ظاهر کلی خودرو در هر دو نسخه را می‌توان مشابه دانست.

از سایر ویژگی‌های طراحی دنزا Z9GT می‌توان به درهای بدون فریم، دستگیره‌های پنهان در، روشن شدن لوگو در زمان شارژ و چرخ‌های متالیک ۲۰ و ۲۱ اینچی با کالیپرهای رنگ مس ترمز اشاره کرد. از زاویه عقب، خودرو شبیه به یک مدل با طراحی فست‌بک به نظر می‌رسد و علاوه بر مجموعه‌ای از چراغ‌ها با کارکردهای متفاوت،‌ یک بال عقب فعال نیز مشاهده می‌شود.

نسخه تمام‌الکتریکی دنزا Z9GT مجهز به یک پیشرانه الکتریکی در عقب و سه پیشرانه دیگر در جلو است و قدرت خروجی ترکیبی آن به بیش از ۹۵۰ اسب بخار می‌رسد. حداکثر سرعت این نسخه هم ۲۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. مسافت قابل پیمایش این نسخه هنوز اعلام نشده و البته، دنزا مشخصات فنی نسخه پلاگ‌این هایبریدی هم صحبتی نکرده است. به نظر می‌رسد برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این مدل جذاب و قدرتمند و دو نسخه متنوع آن باید کمی بیشتر منتظر بمانیم.

نظر دهید


در همین زمینه