شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دایون یوآن‌هنگ Y6
آغاز تولید انبوه از ۴ روز دیگر


یوآن‌هنگ Y6 یک سدان تمام‌الکتریکی سایز متوسط به بزرگ و خودرویی مجهز و قدرتمند از برند یوآن‌هنگ اتو تحت گروه دایون است. تولید انبوه این مدل از ۸ نوامبر در چین آغاز خواهد شد و گستره قیمتی آن که شامل ۵ نسخه متنوع می‌شود، بین ۴۵ هزار و ۱۰۰ تا ۷۳ هزار دلار است.

مدل Y6 سوار بر سازه الکتریکی یوآن‌هنگ یعنی BHD ساخته می‌شود که خود حاصل همکاری مشترک شرکت آلمانی بوش و هوآوی است. فاصله بین محوری آن به ۳ هزار و ۱۳۰ میلی‌متر می‌رسد و در آن از برخی عناصر طراحی محبوب و پرکاربرد این روزها یعنی دستگیره‌های مخفی در، درهای بدون قاب و سان‌روف پانورامیک استفاده شده است.

پیشرانه این مدل در دو نسخه تک‌موتور و دوموتور که با بسته‌های ۳تایی باطری لیتیومی جفت شده‌اند،‌ در دسترس است. نسخه تک‌موتور دیفرانسیل‌عقب، توان تولید ۲۵۰ کیلووات و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را دارد. مسافت قابل‌پیمایش آن نیز پس از لحاظ کردن گزینه‌های باتری، بین ۷۲۰ کیلومتر تا ۸۱۰ کیلومتر اعلام شده است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن نیز ۵.۹ ثانیه است.

مدل دوموتور و چهارچرخ محرک یوآن‌هنگ Y6 در دو نسخه ۵۰۰ و ۵۲۰ کیلوواتی عرضه می‌شود که هر کدام به ترتیب، گشتاور ۷۴۵ و ۸۵۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کنند. این نسخه‌ها با توجه به انتخاب‌های مربوط به بسته‌های باطری، می‌توانند مسافت قابل‌پیمایش خودرو را به سه رنج ۶۲۰ کیلومتر، ۷۲۰ کیلومتر و ۱۰۲۰ کیلومتر برسانند. این نسخه به تنها ۳.۲ ثانیه زمان نیاز دارد تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند.

 



حداکثر سرعت یوآن‌هنگ Y6 نیز ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودروساز چینی اعلام کرده است که استفاده از فناوری شارژ سریع ۸۰۰ وولتی در این خودرو به معنای دسترسی به مسافت تا ۳۰۰ کیلومتر با تنها ۱۰ دقیقه شارژ آن است.

در داخل یوآن‌هنگ Y6، فرمان چندکاربره با یک پنل ابزار ۱۲.۳ اینچی LCD دیده می‌شود. همچنین، یک صفحه ۱۷.۳ اینچی کنترل مرکزی مجهز به سیستم عامل هشومند AliOS ساخته علی‌بابا وجود دارد. سیستم صوتی قدرتمند با ۲۷ بلندگو نیز تضمین‌دهنده کیفیت و حجم صدای مناسب است.

سیستم‌های پیشرفته راننده در مدل یوآن‌هنگ Y6 شامل کمک‌رسان ترافیک‌ها شهری، کنترل نور تطبیق‌پذیر و کروز کنترل تطبیق‌پذیر در سرعت‌های بالا می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه