شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نمایشگاه CES 2024
تمرکز به سمت فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

نمایشگاه Consumer Electronics Show یا همان CES از امروز آغاز شده و تا دوازدهم ژانویه نیز ادامه خواهد یافت. این نمایشگاه معمولا رویدادی بزرگ برای غول‌های حوزه تکنولوژی محسوب می‌شود اما چند در سال اخیر، به محل خوبی برای نمایش محصولات دنیای خودرو و نشان دادن فناوری‌های جدید این صنعت نیز تبدیل شده است. خودروسازهای بسیاری در این رویداد حضور خواهند داشت و در این مطلب، به بررسی محصولات تاییدشده از آن‌ها برای CES 2024 می‌پردازیم.

مرسدس‌بنز

 

AutomobileFa Merc at CES


دستیار مجازی جدید مرسدس که MBUX نام دارد، ستاره غرفه مرسدس‌بنز خواهد بود. این Virtual Assistant در سیستم عامل مخصوص مرسدس‌‌بنز (MB.OS) اجرا خواهد شد که پیش از این، شاهد به کارگیری آن در مدل‌های مفهومی Vision EQXX و CLA بوده‌ایم. مرسدس‌بنز این دستیار مجازی را در همین مدل مفهومی به نمایش خواهد گذاشت و همچنین، یک نسخه استتارشده از EQG که شاسی‌بلند الکتریکی جدید این خانواده است را به نمایشگاه CES 2024 می‌آورد.

فولکس‌واگن

 

AutomobileFa VW AI 14021019


اطلاعات چندانی از محصولاتی که فولکس‌واگن به نمایشگاه CES 2024 آورده در دسترس نیست. در واقع آن‌ها با انتشار یک تیزر کوتاه، صرفا حضور خود در این رویداد را تایید کرده‌اند. با این حال، شایعه شده که نسخه فیس‌لیفت جدید گلف می‌تواند مدل مرموز نمایش داده‌شده در تیزر باشد. همچنین گفته شده که فولکس‌واگن قصد معرفی و نمایش یک سیستم مبتنی بر هوش‌مصنوعی را هم دارد. از جزییات این سیستم هم اطلاعات چندانی در دسترس نیست اما احتمال دارد که همانند مرسدس‌بنز، فولکس‌واگن نیز به دنبال عرضه دستیار مجازی هوشمند خود باشد.

کیا
کیا پنج مدل مفهومی مبتنی بر بخش جدید خود یعنی PBV را به نمایشگاه CES 2024 خواهد آورد. این نمایشگاه اولین حضور رسمی زیرگروه جدید کیا نیز محسوب می‌شود و کیا قصد دارد اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر کند. گفته شده که مدل‌های مفهومی EV3 و EV4 و همچنین، EV9 و EV6 GT سایر خودروهای نمایشی در غرفه کیا را تشکیل می‌دهند.

هیوندای

 

AutomobileFa Hyundai Mobion


هیوندای نیز قصد دارد از رویداد CES 2024 برای به نمایش گذاشتن چندین فناوری جدید خود استفاده کند. علاوه بر نرم‌افزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، هیوندای قصد دارد برنامه‌های خود برای ساخت یک اکوسیستم انرژی هیدروژنی را هم معرفی کند. بخش هیوندای Mobis نیز ۲۰ فناوری جدید برای نمایش در این رویداد را تدارک دیده و ادعا می‌کند که همه آن‌ها در مرحله تولید انبوه قرار دارند. مدل مفهومی Mobion نیز قرار است توسط این برند کره‌ای به نمایش گذاشته شود و هیوندای می‌گوید که این مدل، پلتفرم جدید برند را معرفی می‌کند که توانایی میزبانی از فناوری‌های متعددی را دارد.

هوندا
این خودروساز ژاپنی اعلام کرده که در غرفه خود در نمایشگاه CES 2024، شرکت‌کنندگان می‌توانند مجموعه جدید Global EV Series را مشاهده کنند. هوندا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، حداقل ۳۰ خودروی جدید الکتریکی را معرفی کند و هدف آن‌ها،‌ فروش سالانه ۲ میلیون دستگاه از این محصولات است. علاوه بر مدل‌های مفهومی الکتریکی، هوندا قصد معرفی و نمایش «چندین فناوری کلیدی و مهم» را دارد که «هر کدام، تغییر و تحول فعلی هوندا و مسیر آینده را نشان می‌دهند.»

وین‌فست
حضور این خودروساز ویتنامی نیز در نمایشگاه CES 2024 تایید شده است. وین‌فست علاوه بر یک مدل مفهومی الکتریکی جدید، شاسی‌بلند الکتریکی خود یعنی VF 3 و دوچرخه الکتریکی DragonFly را هم به نمایش خواهد گذاشت. حضور مدل VF 9 نیز که یک شاسی‌بلند دیگر است هم تایید شده است.

نظر دهید


در همین زمینه