شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هونگچی E702
احتمال عرضه دو نسخه تولیدی تا پایان سال

هونگچی یکی از معدود برندهای حاضر در نمایشگاه پکن است که با این شهر و فضای آن، احساس غریبگی نمی‌کند. دلیل این اتفاق هم رابطه نزدیکی است که بین این برند تحت مالکیت گروه FAW با برند بیجینگ و دولت چین برقرار است. به همین خاطر، جای تعجبی ندارد که هونگچی سه کانسپت جذاب را در غرفه خود به نمایش گذاشته است.

هونگچی اعلام کرد که این خودروها به سه گروه «آفتابگردان طلایی» (Golden Sunflower)، «ذخیره انرژی» (Energy Saving) و «انرژی جدید» (New Energy) تقسیم می‌شوند. البته همین اطلاعات در نمایشگاه شانگهای سال گذشته نیز منتشر شد و اکنون می‌دانیم نام آفتابگردان طلایی به آن گروه از خودروهای گران‌قیمت و مجهز گروه تعلق می‌گیرد و اکثر محصولات آن به صورت انحصاری فقط در دسترس افراد دولتی یا افراد متصل به برند است.


بررسی کانسپت های هونگچی در پکن

از بین سه مدل مفهومی معرفی‌شده توسط هونگچی در پکن، بزرگ‌ترین آن‌ها مدل E702 است. این محصول را می‌توان پیش‌نمایشی از زبان و استایل جدید طراحی مجموعه ذخیره انرژی هونگچی دانست. جلوپنجره بزرگ خودرو و نوار نوری قرمزرنگ مخصوص هونگچی در بالای آن اولین عناصری هستند که از نمای جلو در این مدل خودنمایی می‌کنند. از نمای جانبی، شباهت‌های زیادی بین این مدل و مدل H9 و حتی مدل جدید L1 وجود دارد. فضای داخلی خودرو نیز بسیار لوکس و مجهز به نظر می‌رسد. با توجه به شباهت‌های گفته شده، ممکن است این مدل مفهومی پیش‌نمایشی از نسل دوم H9 نیز باشد.

 



دومین کانسپت هونگچی از گروه انرژی‌های جدید با نام E009 است که سدان جدید برند را به نمایش می‌گذارد. نشان مخصوص انرژی‌های جدید هونگچی در این مدل کمی متفاوت به نظر می‌رسد و اکنون به دو تکه تقسیم شده است. از لحاظ اندازه، احتمالا با محصولی کوچک‌تر از EH7 مواجه هستیم. در جلوی آن، کاپوت زاویه‌دار و چراغ‌های بومرنگ‌مانند دیده می‌شوند و در عقب هم چراغ‌‌ها شبیه به حرف Y از کناره‌ها به نظر می‌رسند و یک دیفیوزر هم در گلگیر پایینی خودرو دیده می‌شود. این مدل مفهومی بسیار نزدیک به مرحله تولید انبوه به نظر می‌رسد.

 



آخرین مدل مفهومی هم متعلق به دسته انرژی‌های جدید هونگچی است و این محصول، یک شاسی‌بلند به نام E007 است. حداقل از لحاظ ظاهری، می‌توان عناصر مشابهی بین آن و مدل E009 پیدا کرد. البته که جلوپنجره این شاسی‌بلند طبیعتا متفاوت از مدل سدان است. هر دو مدل E009 و E007 از چرخ‌های با طراحی جذاب و مثلث‌مانند بهره می‌برند و گفته شده که احتمال استفاده از همین چرخ‌ها در نسخه‌های تولید انبوه نیز بالا است.

 



اگرچه هونگچی در نمایشگاه شانگهای سال گذشته کانسپت‌های E001 و E202 را معرفی کرده بود، اما آن مدل‌های مفهومی فاصله قابل توجهی با تولید انبوه داشتند. نزدیک بودن حداقل دو محصول از سه کانسپت معرفی‌شده در چین به تولید انبوه می‌تواند نشان‌دهنده احتمال عرضه و آغاز فروش این دو خودرو تا پیش از پایان سال باشد.

نظر دهید


در همین زمینه