شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان سیلفی پارس خودرو
پارس خودرو هم به جمع مدعیان واردات نیسان پیوست

در دور جدید واردات خودرو یکی از برندهای خوشنام ژاپنی که در ایران نیز از سابقه و استقبال قبلی بسیار خوبی برخوردار بود، توانست رکورد جدیدی را از خود به جای بگذارد! این رکورد نه در حوزه فروش و تنوع محصول در بازار ایران بود و نه در بخش کیفیت و دوام و خدمات پس از فروش!


برند نیسان در دور جدید واردات خودرو به ایران یکی از برندهایی بود که ۶ شرکت مختلف ادعای واردات و عرضه آن به کشور را داشتند و با توجه به قوانینی که برای دور جدید واردات در نظر گرفته شده است عملا چند شرکت امکان واردات و عرضه محصولات از یک برند را خواهند داشت.

 

نامی خودرو، پارس ساتر هوشمند، گروه بهمن،‌معین خودرو اروند، جهان نوین آریا و پارس خودرو شش شرکتی بودند که زمزمه واردات محصولات نیسان توسط آن‌ها به گوش می‌رسید. در این میان معین خودرو اروند توانست تنها چند محصول نیسان را در ایران به نمایش در آورد،‌ نامی خودرو ۴ مدل از محصولات نیسان شامل X-Trail، کیکس و سیلفی را به طور رسمی رونمایی کرد و نیسان قشقایی را محصول بعدی خود دانست. از طرف دیگر جهان نوین آریا سدان اقتصادی سانی را به عنوان اولین محصول خود معرفی کرد. نوبتی هم که باشد نوبت پارس خودرو بود تا خودی نشان داده و وارد گود واردات نیسان به ایران شود.

 

تصویر اختصاصی که به دست اتومبیل فارسی رسیده نشان دهنده حضور یک دستگاه نیسان سیلفی ۲۰۲۳ در کارخانه پارس خودرو است. با مشاهده این تصویر می‌توان پارس خودرو را یک قدم دیگر به واردات محصولات نیسان به ایران نزدیک‌تر دانست.

 

نیسان سلیفی یک سدان سگمنت C است که از سال ۲۰۰۰ در حال تولید بوده و در حال حاضر پنجمین نسل خود را تجربه می‌کند. نسخه‌ای که در کارخانه پارس خودرو دیده شده آخرین فیس‌لیفت این محصول و مربوط به سال ۲۰۲۳ است. این درحالی است که نسخه عرضه شده توسط شرکت نامی خودرو نیز اگرچه همان نسل پنجم این محصول به شمار می‌رود اما در برخی از جزئیات نمای جلویی متفاوت است و نسخه هایبریدی نیسان سیلفی با فیس‌لیفت سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

 

هنوز به طور کامل مشخص نیست که نیسان سیلفی توسط پارس خودرو با چه مشخصات فنی عرضه خواهد شد اما برای نسخه بنزینی این سدان با طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو ممور به ترتیب ۴۶۴۱، ۱۸۱۵، ۱۴۵۰ و ۲۷۱۲ میلی‌متری دو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ و ۲ لیتری تنفس طبیعی در نظر گرفته شده است که پیشرانه ۲ لیتری توانایی تولید ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتن‌متر گشتاور را در کنار یک جعبه‌دنده CVT  ایکس ترونیک دارا است.

 

بر اساس شنیده‌ها، پارس خودرو قصد عرضه هاچ‌بک نیسان تیدا را نیز در کنار سدان سیلفی دارد.

نظر دهید


در همین زمینه