شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس AMG CLE 53 4Matic
مجهز به پیشرانه هایبریدی ملایم و توربوشارژ ۳ لیتری

خانواده کوپه‌های مرسدس CLE اکنون عضو جدیدی با عنوان CLE 53 4Matic+ Coupe ۲۰۲۴ دارد. البته این مدل احتمالا محصولی نیست که خریداران رایج AMG با آن به وجد بیایند اما به رنج استاندارد این مجموعه، جذابیت تازه‌ای می‌بخشد.

همانند سایر مدل‌های مرسدس AMG که نشان ۵۳ دارند، مدل جدید CLE 53 4Matic+ Coupe نیز از یک موتور ۳ لیتری توربوشارژ ۶ سیلندر استفاده می‌کند که البته نسخه جدید آن از به‌روزرسانی‌هایی مثل محفظه‌های احتراق و تزریق بهبودیافته بهره می‌برد. همراه با این موتور، نسل دوم جنراتور مرسدس AMG و یک سیستم الکتریکی ۴۸ وولتی کار می‌کنند که توانایی اضافه کردن تا ۲۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر به توان تولیدی خودرو را دارند.

قدرت خروجی مدل جدید با فعال بودن کارکرد Overboost به ۴۴۹ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این قدرت توسط جعبه‌دنده آشنای Speedshift ۹ سرعته AMG به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. این نسخه برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ به ۴.۲ ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن نیز به شکل الکترونیکی روی عدد ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. در صورت انتخاب آپشن AMG Driver’s Package، بیشینه سرعت خودرو به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

چندین حالت رانندگی مختلف برای این نسخه در نظر گرفته شده است: لغزان،‌ راحت، اسپرت، اسپرت+ و تنظیمات شخصی (Individual) که هر کدام، نحوه عملکرد موتور، جعبه‌دنده، سیستم تعلیق و پاسخ‌دهی فرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مرسدس همچنین یک حالت اختصاصی دریفت برای این نسخه نصب کرده که در صورت فعال کردن آن، قدرت تولیدشده در تمام حالات به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود.

 

 



از لحاظ ظاهری، مرسدس CLE 53 4Matic+ Coupe را می‌توان سریعا از سایر نسخه‌های مجموعه تشخیص داد. جلوپنجره آشنای AMG حضور دارد اما گلگیر جلو کمی متفاوت است و ظاهر خشن‌تری به خودرو بخشیده است. چرخ‌های آن در نسخه استاندارد ۱۹ اینچی است اما گزینه ۲۰ اینچی هم به عنوان آپشن در دسترس است.

تغییرات در بخش عقب خودرو نیز ادامه یافته و در چراغ‌های LED که طراحی جدیدی دارند، یک عنصر قرمز تیره نیز دیده می‌شود. بال عقب کوچک و لوله‌های اگزوز دوقلوی تازه از سایر ویژگی‌های طراحی انتهایی این مدل محسوب می‌شوند. خریداران به بسته مخصوص AMG Optics نیز دسترسی دارند که یک دیفیوزر بزرگ‌تر، بال عقب وسیع‌تر و تغییرات آیرودینامیکی در جلو و عقب خودرو اضافه می‌کند.

در فضای داخلی خودرو نیز برخی عناصر آشنا مثل فرمان پرفورمنس AMG با چرم سیاه و تودوزی آلکانتارا دیده می‌شود. در بخش‌هایی از داشبورد و تودوزی و قسمت‌های دیگری از اتاقک نیز از رگه‌های فیبر کربنی استفاده شده و گزینه چرم ناپا نیز برای علاقه‌مندان وجود دارد.

مرسدس AMG هنوز اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری یا زمان عرضه این مدل را مشخص نکرده است. بازارهایی که موفق به دریافت CLE 53 4Matic+ Coupe خواهند شد نیز هنوز معلوم نیست. برای دریافت این اطلاعات و جزییات احتمالی بیشتر، باید همچنان منتظر بمانیم.

نظر دهید


در همین زمینه