شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی وای دی سیل ۰۶
عضو جدید خانواده هایبریدی‌ها

بی‌وای‌دی علاوه بر نمایش یک مدل مفهومی جذاب، از سدان جدید سایزمتوسط خود نیز در نمایشگاه پکن رونمایی کرد. این مدل که BYD Seal 06 DM-i نام دارد، از پیشرانه پلاگ‌این هایبریدی مخصوص بی‌وای‌دی با نام DM-i استفاده می‌کند و بسته به نسخه انتخابی، مسافت قابل‌پیمایش آن در حالت تمام‌الکتریکی بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر خواهد بود.

 

بررسی طراحی خارجی و کابین بی وای دی سیل ۰۶

از لحاظ ظاهری می‌توان شباهت‌های بسیاری بین مدل ۰۶ و مجموعه جدید کانسپت‌های بی‌وای‌دی که اوشن (Ocean) نام دارند پیدا کرد. ظاهر کلی خودرو به لطف چراغ‌های باریک و اسپرت آن در جلو و شکل فست‌بک آن، بسیار داینامیک و اسپرت است و جذاب‌تر از مدل قبلی مجموعه به نظر می‌رسد. از نمای جانبی، فست‌بک بودن خودرو بیشتر به چشم می‌آید و در عقب نیز از چراغ‌های جدید با طراحی شبیه به قطره‌های آب استفاده شده است.

فضای داخلی بی‌وای‌دی سیل ۰۶ شبیه به دیگر مدل‌های جدید خانواده بی‌وای‌دی به نظر می‌رسد. یک پنل ابزار دیجیتالی LCD به همراه یک نمایشگر مرکزی بزرگ دیده می‌شوند و از برخی عناصر دیگر در پنل‌های در و صندلی‌ها استفاده شده که شخصیت اسپرت خودرو را تقویت می‌کنند. با وجود شباهت کلی، برخی از عناصر طراحی فضای داخلی خودرو کمی متفوت از مدل قبلی بی‌وای‌دی سیل هستند. البته عمده تغییرات به بهبود و تحول این فضا کمک کرده‌اند.


مشخصات فنی بی وای دی سیل ۰۶

سیستم پلاگ‌این هایبریدی بی‌وای‌دی سیل ۰۶ از یک پیشرنه بنزینی ۱.۵ لیتری با حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار و یک پیشرانه الکتریکی تشکیل شده است. این مدل در دو نسخه با قدرت و ظرفیت باتری متفاوت عرضه می‌شود. اولین نسخه مجهز به یک باتری ۱۰.۰۸ کیلووات ساعتی است که می‌تواند با شارژ کامل، مسافتی برابر با ۶۰ کیلومتر را در حالت تمام‌الکتریکی طی کند. نسخه دوماز یک باتری ۱۵.۸۷۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و مسافت قابل پیمایش تمام‌الکتریکی آن به ۹۰ کیلومتر می‌رسد. هر دو عدد بر اساس چرخه WLTC اعلام شده است.

سیستم هایبریدی الکتریکی EHS نیز علاوه بر کاهش مصرف سوخت متوسط خودرو، عملکرد فنی قابل قبولی دارد و بسیار هم کم سر و صدا و بدون نویز توصیف شده است. احتمال مجهز بودن بی‌وای‌سیل ۰۶ به جدیدترین نسل سیستم سوپرهایبریدی DM-i نیز بالا است. بی‌وای‌دی امیدوار است مجموع فناوری‌های استفاده‌شده در مدل سیل ۰۶، آن را به گزینه‌ای ایده‌ال برای رانندگان شهری که به دنبال یک تجربه رانندگی آرام و در عین حال قابل اعتماد هستند تبدیل کند.

نظر دهید


در همین زمینه