شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اکسید E08
به صورت رسمی در پکن معرفی شد

محصول جدید اکسید که E08 نام دارد در نمایشگاه پکن معرفی شد. این خودرو اولین کانسپت ام‌پی‌وی برند محسوب می‌شود و بر اساس مفهوم و زبان طراحی «زیبایی‌شناسی باد» (Wind Aesthetics 2.0) طراحی شده است. به دلیل طول ۵.۲ متری خودرو و قیمت احتمالی ۴۰۰ هزار یوآن (۵۶ هزار و ۳۵۷ دلار)، از آن به عنوان رقیب مدل‌های Lili MEGA و Xpeng X9 یاد شده است.


بررسی ابعاد طراحی اکسید E08

نمای جلوی اکسید E08 بسیار متفاوت و جالب به نظر می‌رسد. جلوپنجره بسته آن و چراغ‌های LED با الگوی ماتریکسی خودرو با الهام از لوسترهای غربی طراحی شده و ظاهری ۳بعدی به این نما بخشیده است. چراغ‌های روشنایی روز LED در بالای منبع اصلی نور ظاهر Cمانند دارند و چراغ‌های موجود در پایین آن نیز شکل L برعکس به خود گرفته‌اند. در بخش‌های مختلف خودرو از چراغ‌های LED استفاده شده تا فناوری‌محور بودن خودرو بیشتر نمایان شود.

مدل مفهومی اکسید E08 از آینه‌های الکتریکی بهره می‌برد و پوشش مشکی‌رنگ آن باعث شده که ادغام‌شده با ستون A به نظر برسند. در جلو با زاویه وسیعی باز می‌شود و در ساخت درها از چرم، جیر، پارچه و موادی دیگر استفاده شده تا بخش‌های بالایی و پایینی آن‌ها از یکدیگر متمایز شوند. به دلیل نبود ستون B سنتی، فریم در جلو ضخیم‌تر و مستحکم‌تر است تا امنیت سازه کلی خودرو حفظ شود. حذف ستون B منجر به ایجاد فضای بیشتر و زاویه دید وسیع‌تر برای سرنشینان خودرو نیز می‌شود. البته مشخص نیست که در نسخه نهایی و تولید انبوه اکسید E08 از این ویژگی استفاده خواهد شد یا نسخه تولیدی به استفاده از ستون B بازمی‌گردد.


فضای داخلی اکسید E08: ترکیبی از راحتی خانه با تجهیزات مدرن

در اتاقک اکسید E08، ترکیب هماهنگ و موفقی از راحتی خانه با فناوری‌های روز و پیشرفته را نشان می‌دهد. در بالای کنسول مرکزی، نمایشگر بزرگ معلق دیده می‌شود و یک صفحه هم برای بخش پایینی کنسول قرار داده شده است. سیستم تهویه هوا از پنل لمسی مخصوص خود بهره می‌برد و در بخش‌های مختلف اتاقک از چوب و چرم استفاده شده است.

اکسید E08 توانایی میزبانی از ۶ سرنشین را دارد و دو ردیف اول صندلی آن ظاهر بسیار آوانگارد و متفاوتی دارند. ردیف سوم صندلی‌ها شبیه به یک مبل راحتی خانگی به نظر می‌رسد و در ساخت آن از چرم جیر استفاده شده است. زیر پای سرنشینان جلو نیز چرم جیر قرار دارد اما زیر صندلی‌های ردیف دوم و سوم،‌ پنل‌های چوبی دیده می‌شوند. به طور کلی، اکسید موفق به شبیه‌سازی فضای گرم و راحتی که واقعا تا حدودی یادآور صمیمیت یک فضای خانگی است شده است.

در نهایت ذکر این نکته هم ضروری است که مسئول بخش فناوری خودران در غرفه چری اعلام کرد که این برند به توافقی با شرکت NVIDIA دست یافته تا از چیپ هوشمند مخصوص پلتفرم NVIDIA THOR در مدل E08 استفاده کند. انتظار می‌رود که نسخه تولیدی اکسید E08 از فناوری‌های هوشمند و سامانه‌های کمک‌رسان پیشرفته‌ای بهره ببرد.

نظر دهید


در همین زمینه