شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی Q4 e-tron
نادین‌خودرو متولی عرضه محصولات آئودی در ایران شد

شرکت تازه‌تاسیس نادین‌خودرو مدعی عرضه محصولات آئودی در ایران شده است. در وبسایت رسمی این شرکت فعلا فقط مدل Q4 e-tron دیده می‌شود که البته ظاهرا سه نسخه از آن عرضه خواهد شد. آئودی Q4 e-tron یک کراس‌اوور الکتریکی لوکس و کوچک است که بر اساس پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی گروه فولکس‌واگن یعنی MEB ساخته شده و چهارمین محصول تمام‌الکتریکی خانواده e-tron محسوب می‌شود.این مدل اولین بار در آپریل ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شد و آئودی فیس‌لیفت جدیدی هم از آن را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد. طبق مشخصات درج‌شده در وبسایت نادین‌خودرو، به نظر می‌رسد که همین نسخه فیس‌لیفت ۲۰۲۴ در بازار داخل عرضه می‌شود.

 

به عنوان یک کراس‌اوور سبک و کوچک از سگمنت D، آئودی Q4 e-tron از فضای داخلی نسبتا وسیعی بهره می‌برد. ابعاد آن ۴۵۸۸ میلی‌متر (طول)، ۱۸۶۵ میلی‌متر (عرض) و ۱۶۲۶ میلی‌متر (ارتفاع) است و فاصله بین محورها نیز به ۲۷۶۵ میلی‌متر می‌رسد. حجم فضای بار در صندوق عقب نیز ۵۲۰ لیتر اعلام شده است.

 

آئودی Q4 e-tron قرار است در سه نسخه 40 e-tron Chuangxing Edition، 40 e-tron Chuangjing Edition و مجهزترین نسخه که 50 e-tron Chuangxing Edition نام دارد عرضه شود. حداکثر توان تولیدی در دو نسخه اول که تک‌موتور هستند به ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر و در نسخه فول‌آپشن که از دو پیشرانه الکتریکی در جلو و عقب بهره می‌برد به ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۴۷۲ نیوتن‌متر می‌رسد. هر سه نسخه مجهز به باتری ۸۴ کیلووات ساعتی لیتیومی هستند و مسافت قابل‌پیمایش آن‌ها نیز به ترتیب ۶۰۵ کیلومتر و ۵۶۰ کیلومتر (برای نسخه 50 e-tron) در چرخه CLTC است. حداکثر سرعت خودرو ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است و دو نسخه اول برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ به ۸.۸ ثانیه و نسخه فول‌آپشن به ۶.۸ ثانیه نیاز دارند.

 

آئودی Q4 e-tron به گستره‌ای از سیستم‌های ایمنی مجهز است که از بین موارد غیرفعال می‌توان به سیستم‌های ABS، EBD، CBC، سیستم‌های ترمز کمکی (EBA/BAS/BA)، سیستم‌های ضدلغزش (ASR/TCS/TRC) و سیستم‌های کنترل پایداری (ESC/ESP/DSC) اشاره کرد. سامانه نظارت بر فشار هوای تایرها (TPMS)، کیسه‌های هوا و قفل و اتصالات ایزوفیکس مخصوص صندلی کودک از سایر تجهیزات ایمنی خودرو در این بخش هستند. سیستم‌های ایمنی فعال نیز شامل مواردی مثل سامانه هشدار انحراف از خطوط، ترمز فعال، هشدار مانع و برخورد از جلو، هشدار حداقل سرعت و تماس امداد جاده‌ای می‌شود.

 

آئودی Q4 e-tron همچنین از برخی تجهیزات کمک‌رسان مثل رادار جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین دنده‌عقب که در دو نسخه مجهزتر از نوع پانورامیک است، دوربین‌های متعدد (۱ دوربین در نسخه استاندارد، ۴ دوربین در نسخه متوسط و ۵ دوربین در نسخه فول‌آپشن)،‌سنسورهای التراسونیک و رادارهایی با قابلیت تشخیص فاصله بهره می‌برد. کروزکنترل تطبیقی، ناوبری ماهواره‌ای و سیستم کمک به حفظ خطوط نیز در تمام نسخه‌ها یافت می‌شوند اما نسخه مجهزتر 50 e-tron از سطح L2 کمک‌راننده هوشمند نیز بهره می‌برد و سیستم کمکی پارک دوبل، سیستم هشدار تشخیص مانع هنگام حرکت رو به عقب و دوربین تشخیص علائم رانندگی در دو نسخه گران‌تر دیده می‌شوند.

 

در فضای داخلی آئودی Q4 e-tron، یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی لمسی وجود دارد. سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی خودرو از بلوتوث، اتصالات Android Auto و Apple CarPlay و همچنین رابط کاربری مخصوص راننده MMI بهره می‌برد. یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی LCD نیز به عنوان پنل ابزار فعالیت می‌کند. صندلی‌ها از طراحی اسپرت و روکش چرم مصنوعی بهره می‌برند و امکان تنظیم برقی آن‌ها نیز وجود دارد. صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن هستند و صندلی راننده از حافظه مخصوص تنظیمات بهره می‌برد. امکان اتصال به سیستم صوتی و تصویری با استفاده از پورت USB-C وجود دارد. در دو نسخه اول، ۸ بلندگوی صوتی دیده می‌شوند اما نسخه فول‌آپشن به ۱۲ بلندگو مجهز است.

نظر دهید