شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - واردات خودرو
بر اساس مصوبه هیات وزیران

 تعرفه واردات خودروهای بنزینی یا درون‌سوز که حجم پیشرانه آن بین 1000 تا 1500 سی‌سی است تغییر کرده و از 11 درصد به صفر کاهش یافته است.

 

این تعرفه بر اساس مصوب هیات وزیران که معاون اول رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده است تغییر کرده و آن دسته از خودروهای هایبرید یا بنزینی که به پیشرانه با حجم کمتر از 1500 سی‌سی مجهز هستند تعرفه واردات خودرو یا اصطلاحا سود بازرگانی تعلق نخواهد گرفت.

 

از دیگر مصوبات هیات وزیران که کمتر به آن پرداخته شده است، ماده 10 آئین‌نامه واردات خودرو است که بر اساس آن واردات محصولات شرکت‌هایی که به واسطه تحریم بازار ایران را ترک کردند و باعث ضرر و زیان مشتریان و شرکت‌های سرمایه‌گذار شدند، ممنوع است.

 

           بخوانید -> آئین نامه واردات خودروهای نو و تعرفه جدید خودروهای برقی اعلام شد - 24 دیماه 1402

 

این ماده از مصوبه هیات دولت نشان می‌دهد شرکت‌هایی همچون رنو و پژو در صدر این لیست هستند اما آنچه مشخص نیست این است که علاوه بر خودروهای آمریکایی که واردات آن‌ها به کشور ممنوع بود آیا این فهرست شامل خودروهای چینی همچون چانگان یا دانگ‌فنگ نیز خواهد شد؟ یا شرکت‌های کره‌ای همچون هیوندای نیز در میان خودروهای ممنوعه هستند؟ به نظر می‌رسد اصلی‌ترین هدف تدوین‌کنندگان آئین‌نامه همان دو شرکت اصلی رنو و پژو هستند که با خروج از بازار ایران تلاطم بسیاری ایجاد کرده و عملا تولید خودروها در دو شرکت ایران خودرو و سایپا دچار مشکل شد.

نظر دهید


در همین زمینه