شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کارخانه تسلا
تسلا همسایه ایران می‌شود؟

 

اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، از ایلان ماسک خواست یک کارخانه تسلا در ترکیه بسازد.


خبرگزاری آناتولی روز یکشنبه خبر داد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درخواست کرد که یک کارخانه تسلا در ترکیه بسازد. اردوغان برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل‌ متحد وارد آمریکا شده است.


براساس گزارش رویترز، تسلا در ماه اوت تمایل خود را برای ساخت کارخانه‌ای در هند برای تولید خودروی الکتریکی ارزان‌قیمت ابراز کرد. تسلا در حال حاضر ۶ کارخانه دارد و هفتمین کارخانه را در مکزیک در شمال ایالت نوئوو لئون می‌سازد که بخشی از تلاش این خودروساز برقی برای گسترش ردپای جهانی خود است. تسلا قصد دارد ۹/ ۱میلیارد دلار قطعات خودرو از هند خریداری کند.


به گزارش ایسنا، دولت این کشور آسیای جنوبی اظهار کرد که تسلا در حال برنامه‌ریزی برای تامین قطعات خودرو به ارزش ۹/ ۱میلیارد دلار در سال جاری از هند است.


پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت هند، گفت این خودروساز الکتریکی سال گذشته قطعاتی به ارزش یک میلیارد دلار از هند خریداری کرد. طبق گزارش بلومبرگ، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در ماه ژوئن گفت تسلا پس از دیدار با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در ایالات‌متحده، سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در این کشور انجام خواهد داد.

 

نظر دهید


در همین زمینه