شبکه‌های اجتماعی

اتحاد بی‌وا‌دی و تویوتا برای توسعه باتری خودروهای الکتریکی

بزرگ‌ترین خودروساز ژاپنی وارد همکاری با چینی‌ها شد

روز جمعه؛ 28 تیر ماه 1398 شرکت‌های BYD و تویوتا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از این پس خودروهای سدان، SUV و الکتریکی خود را با تکنولوژی مشترک تا قبل از سال 2025 در کشور چین با نشان تجاری تویوتا تولید و به فروش می‌رسانند.
کمپانی تویوتا که دیرتر از رقبای هم وطن خود نظیر نیسان، وارد بازار خودروهای تمام الکتریکی شد به تأمین‌کننده‌ای قوی‌تر از پاناسونیک که شریک دیرینه این برند ژاپنی به شمار می‌رود برای توسعه باتری خودروهای الکتریکی خود نیاز داشت. از همین رو، اکنون با همکاری BYD در نظر دارد پیش از سال 2025 مالکیت نیمی از سهم این بازار ارزشمند را در اختیار داشته باشد. تویوتا در بیانیه‌ای که روز گذشته رسمی و رسانه‌ای گردید، اعلام کرد برای به دست آوردن سهم بالاتری در شبکه فروش خودروهای تمام الکتریکی، تیم قوی با حضور بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در کشور چین (BYD) تشکیل داده است.
شرکت بی‌وای‌دی که کار خود را از سال 1995 با ساخت باتری‌ آغاز نمود، روند رو به رشدی را در 24 سال گذشته به نمایش گذاشته است. به طوری که سال 2008 به عنوان نخستین تولیدکننده خودروهای هیبریدی، محصولات خود را به فروش رساند و توانست از سال 2015 به بعد، به مدت 4 سال پیاپی در صدر لیست برترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در جهان باشد.
در شرایط کنونی که قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی در کشورهای پیشرفته خریداران را به سمت خرید خودروهای الکتریکی سوق می‌دهد، به سرانجام رسیدن هرچه سریع‌تر این توافق برای این دو شرکت حیاتی است.
شرکت تویوتا برنامه دارد تا سال آینده نمونه تمام الکتریکی کراس‌اوور C-HR (که با نام IZOA به فروش خواهد رسید) را در بازار کشور چین معرفی و به فروش رساند.

نظر دهید


در همین زمینه