شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چانگان UNI-Z
چهارمین عضو خانواده

چانگان UNI-Z که چهارمین عضو از خانواده جدید یونی است، یک شاسی‌بلند پلاگ‌این هایبریدی محسوب می‌شود که شباهت‌‌هایی هم با مجموعه قبلی گروه چانگان دارد. محصولات هایبریدی آتی این برند از پیشرانه جدید چانگان بهره می‌برند که به گفته مدیران آن، «تجربه‌ای بدون اختلال از فناوری هایبرید» را ارائه می‌دهد. این مدل تا پایان فصل اول ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد و قیمت آن از ۱۵۰ هزار یوآن (۲۰ هزار و ۸۵۰ دلار) شروع می‌شود.

چانگان UNI-Z قصد دارد با ترکیب فناوری و طراحی خیره‌کننده، نسل جدید و جوان راننده‌های مدرن را جذب کند. نام خودرو نیز با الهام از «نسل زد» (Z Generation) انتخاب شده که تاکید چانگان برای جذب نسل تازه‌ای از مشتریان را نشان می‌دهد. چانگان یونی-زد نیز همانند سایر مدل‌های خانواده یونی، از گستره‌ای از فناوری‌های روز و طراحی جوان‌پسند و جذاب بهره خواهد برد و البته نسبت به سایر محصولات مجموعه، به سیستم‌های پیشرفته‌تر و هوشمندتر نیز مجهز خواهد بود.

زبان طراحی خانواده یونی که عنصر اصلی آن استفاده از خطوط عمودی و افقی در بخش‌های مختلف خودرو است را می‌توان در UNI-Z نیز پیدا کرد. جلوپنجره بزرگ خودرو منجر به تقویت حس اسپرت و طراحی خشن و جذاب شده و چراغ‌های جلوی LED آن با خطوط منحنی خود، حس سریع بودن این شاسی‌بلند را منتقل می‌کنند. در طراحی عقب، شاهد به کار برده شدن چراغ‌های شفاف و باریک هستیم. ابعاد چانگان یونی-زد نیز از فضای داخلی جادار و وسیعی خبر می‌دهند. طول و فاصله بین محورهای خودرو به ترتیب ۴۷۳۰ میلی‌متر و ۲۷۹۵ میلی‌متر است و عرض و ارتفاع آن هم به ۱۸۹۰ میلی‌متر و ۱۶۸۰ میلی‌متر می‌رسد.

در فضای داخلی چانگان UNI-Z، یک نمایشگر بزرگ و معلق دیده می‌شود که به سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرو متصل است و از برخی ویژگی‌های هوشمند و مفرح هم بهره می‌برد. البته برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شیوه کارکرد دقیق این سیستم باید تا زمان رونمایی و معرفی رسمی منتظر بمانیم. یکی دیگر از عناصر اتاقک خودرو، تودوزی چرمی و استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت در بخش‌های مختلف آن است. در تصاویر رسمی منتشرشده از فضای داخلی، یک قطعه با چراغ LED نیز در نزدیکی شیشه جلو دیده می‌شود که ظاهرا مسئولیت نورپردازی اتاقک را بر عهده دارد. گفته شده که این قطعه از وضعیت و حالت رانندگی خودرو فرمان می‌گیرد و بر اساس آن، نورپردازی مخصوص و متناسب با شرایط مختلف را شبیه‌سازی خواهد کرد.

 



چانگان UNI-Z مجهز به یک پیشرانه هایبریدی جدید خواهد بود که پس از یک دوره توسعه ۲۷ ماهه توسط چانگان اتو، اکنون آماده شده است. این سیستم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی در کنار یک موتور الکتریکی تشکیل شده و قدرت خروجی آن به ۷۲ کیلووات می‌رسد. چانگان گفته که علاوه بر سواری نرم و راحت، می‌توان انتظار عملکردی مثال‌زدنی از این سیستم هایبریدی جدید را داشت.

نظر دهید


در همین زمینه