شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پیکاپ چانگان هانتر
با ۸ نسخه متنوع و کارکردهای متفاوت

از آغاز پیش‌فروش چانگان هانتر، چند روزی می‌گذرد و به نظر می‌رسد که این پیکاپ با داشتن ۸ نسخه متفاوت و رنج قیمتی بین ۱۳۹ هزار و ۹۰۰ یوآن (۱۹ هزار و ۷۲۲ دلار) تا ۲۱۶ هزار و ۹۰۰ یوآن (۳۰ هزار و ۵۷۸ دلار)، به یکی از گزینه‌های محبوب بازار چین در سگمنت خود تبدیل خواهد شد. علاوه بر نسخه‌های مجهز به سیستم تقویت رنج الکتریکی که مسافت قابل‌پیمایش آن را در چرخه CLTC به بیش از هزار کیلومتر می‌رساند، دو سیستم تعلیق مختلف نیز برای آن در نظر گرفته شده تا خریداران با نیازهای متفاوت بتوانند نسخه کاربردی خود را پیدا کنند.

افرادی که در فرآیند پیش‌فروش ثبت‌نام می‌کنند،‌ از مزایای متنوعی مثل گارانتی مادام‌العمر و هدایای مختلفی به ارزش ۳ هزار یوآن بهره‌مند خواهند شد. خریداران نسخه‌‌های Knight و Warrior نیز به مزیت‌های بیشتری دسترسی خواهند داشت.

چانگان هانتر در طراحی خود، عناصری را از سایر محصولات خانوادگی این برند چینی قرض گرفته است. البته با این حال، ظاهر کلی خودرو جذاب و خشن به نظر می‌رسد و هویت مستقل خود را حفظ کرده است. جلوپنجره بزرگ خودرو از کناره‌ها به چراغ‌های جلو وصل شده و در زیر آن، نوارهای مشکی‌رنگ تزیینی دیده می‌شوند که باعث تقویت ظاهر خشن و ابهت این محصول شده است.

در عقب خودرو، با طراحی سنتی‌تری مواجه هستیم. چراغ‌های عقب به صورت عمودی دیده می‌شوند و فاصله بین آن‌ها را لوگوی بزرگ چانگان پوشش داده است. از لحاظ فاصله بین محورها، چانگان هانتر در دو نسخه ۳۴۳۰ میلی‌متری و ۳۱۸۰ میلی‌متری عرضه می‌شود که نسخه طولانی‌تر، فضای بار بیشتری هم ارائه می‌دهد.

 

 



در فضای داخلی چانگان هانتر، اگر به خاطر ستون‌های A و فضای بزرگ استراحت دست‌ها در زیر کنسول مرکزی نبود، نمی‌شد گفت که این اتاقک متعلق به یک خودروی پیکاپ است. طراحی کلی فضای داخلی خودرو بسیار فناوری‌محور است و استفاده از یک نمایشگر دوقلو نیز منجر به تقویت این حس می‌شود. راننده در مرکزیت تمام کاربردها و ویژگی‌های اتاقک قرار دارد و از دسترسی راحتی به تمام اجزای آن بهره می‌برد. در عین حال، سرنشین‌ها نیز سواری راحت و مجهزی را تجربه خواهند کرد و تاکید چانگان نیز ارائه تجربه‌ای لذت‌بخش و بدون دردسر در سفرهای جاده‌ای طولانی بوده است.

چانگان هانتر در نسخه دوچرخ خود از یک پیشرانه ۱۳۰ کیلوواتی استفاده می‌کند و نسخه چهارچرخ نیز مجهر به دو پیشرانه ۷۰ و ۱۳۰ کیلوواتی است که قدرت خروجی ترکبی آن به ۲۰۰ کیلووات می‌رسد. در حالت تمام‌الکتریکی، می‌توان انتظار طی کردن مسافتی برابر با ۱۸۰ کیلومتر را از خودرو داشت. این رقم در چرخه ترکیبی CLTC به ۱۰۳۱ کیلومتر می‌رسد.

اگرچه پیکاپ‌ها در چین رو به رشد هستند و بازار رقابتی و پویایی را تجربه می‌کنند، اما استفاده از سیستم Range Extender در این محصولات نوآورانه به نظر می‌رسد. از این جهت، می‌توان چانگان هانتر را نوعی پیشرو دانست. با توجه به رنج قیمتی این خودرو، می‌توان مدل رادار RD6 را یکی از رقبای اصلی آن به حساب آورد. علاوه بر آن، فورد رنجر که عرضه آن در چین اخیرا آغاز شده نیز یکی از رقبای احتمالی چانگان هانتر خواهد بود. این دو رقیب هانتر نیز از نسخه‌های متنوع با رنج قیمتی گسترده بهره می‌برند. با این حال به نظر می‌رسد که چانگان هانتر به خاطر نوآوری‌هایی که دارد و مخصوصا سیستم گسترش‌دهنده توان الکتریکی خود، شانس بهتری برای جذب خریداران بیشتر دارد.

نظر دهید


در همین زمینه